يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
ساداتی‌نژاد:

وزارت علوم ستون خیمه اقتصاد مقاومتی است

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 563551
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اینکه وزیر علومی در گذشته رئیس و معاون دانشگاه بوده و سلسله مراتب دانشگاهی را طی کرده است می‌تواند به عملکرد هرچه مطلوب‌تر وی کمک کند.
وزارت علوم ستون خیمه اقتصاد مقاومتی است
به گزارش جهان نيوز، سیدجواد ساداتی نژاد، عضو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای آوری غلامی وزیر منتخب علوم اظهار داشت: پیشنهاد وزیر علوم به مجلس از سوی دولت پس از مدت‌ها انتظار را در مجموع  مثبت ارزیابی می‌کنم چراکه وزارتخانه‌ای که با سرپرست اداره شود، نمی‌تواند تصمیمات درستی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه امروز وزارت علوم  ستون خیمه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، افزود: این در حالی است که این ستون تاکنون  نتوانسته جایگاه حقیقی خود را در جامعه پیدا کند. در واقع علی رغم اینکه این وزارتخانه می‌تواند نقش اساسی را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند، اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
 
ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه غلامی از بدنه دانشگاه و وزارت علوم برآمده است، تصریح کرد: این در حالی است که وزیر علوم دوره قبل از بدنه وزارت علوم نبود و به همین دلیل آشنایی خوبی با مسائل روز این وزارتخانه و مطالبات دانشجویان و اساتید نداشت. در حقیقت در وزارت علوم دولت یازدهم، بیشتر به سمت روزمرگی حرکت کردیم.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه غلامی طی چهار سال گذشته توانسته از خود چهره‌ای متدین و معتدل را به جای بگذارد، افزود: ریاست غلامی در دانشگاه فرصتی را برای وی ایجاد کرده تا مشکلات موجود در دانشگاه‌ها را از نزدیک لمس کرده و از مسائل و مشکلات پیش روی دانشگاه‌ها به خوبی مطلع باشد. وی در طول چهار سال گذشته با این مسائل دست و پنجه نرم کرده و از شرایط و دغدغه‌های اساتید و دانشجویان مطلع است.

وی تاکید کرد: اینکه وزیر علومی در گذشته رئیس و معاون دانشگاه بوده و سلسله مراتب دانشگاهی را طی کرده است می‌تواند به عملکرد هرچه مطلوب‌تر وی کمک کند.

ساداتی نژاد افزود: ممکن است عده‌ای در جریان رای اعتماد به غلامی رای نداده باشند اما آنچه که از این به بعد مهم است کمک کردن به این وزارتخانه برای ادامه دادن به مسیر خود است تا بتواند رسالت اصلی اش را در جامعه انجام دهد.
 
نماینده مردم کاشان در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم می‌تواند با عملکرد صحیح خود به تولید ثروت و قدرت بپردازد، بنابراین تمامی بدنه دانشگاهی کشور باید تلاش کنند تا این وزارتخانه به رسالت حقیقی خود دست یابد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *