شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

۳ تصمیم مهم برای حل مشکل "کاسپینی‌ها"

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 561528
یک نماینده مجلس از اتخاذ سه تصمیم برای حل مشکل سپرده‌گذاران در موسسات مالی فرشتگان و کاسپین خبر داد.
۳ تصمیم مهم برای حل مشکل "کاسپینی‌ها"
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه اخیراً مقام معظم رهبری بخشی از مسائل مربوط به موسسات مالی و اعتباری را به سران سه قوه ارجاع داده بودند، گفت: اخیراً سران سه قوه با محوریت حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین جلسه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه در جلسه سران قوا تصمیم گرفته شده بود تا سقف 100 میلیون پول سپرده گذاران پرداخت شود، ادامه داد: با مجوز شرعی که سران قوا گرفته‌اند مقرر شده تا سقف 200 میلیون پول سپرده‌گذاران پرداخت شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه با شکایت برخی از سپرده‌گذاران به قوه قضائیه  منابع مالی موسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند توقیف شده و امکان پرداخت این 200 میلیون‌ها امکان ندارد، اظهار داشت: مقرر شده که لیست حساب‌های موسسات مالی  به قوه قضائیه اعلام شود تا قوه قضائیه حکم به رفع توقیف اموال موسسات مالی بدهد تا پول سپرده‌گذارن تا سقف 200 میلیون مسترد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه هیئتی مرکب از هیئت تصفیه موسسه مالی فرشتگان، هیئت مدیره کاسپین، یک نماینده مجلس، یک نماینده از دادستانی کل کشور، رئیس دادسرای مالی(آقای پسندیده) و  معاون نظارت بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده گذاران تشکیل شده است، اضافه کرد: این هیئت قرار است وضعیت بدهی‌ها به سپرده گذاران و اموال موسسه مالی فرشتگان را که قرار است به موسسه مالی کاسپین برای پرداخت پول سپرده‌گذاران واگذار شود را مشخص کند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه اولین جلسه این هیئت تشکیل و در آن جلسه به سه تصمیم رسیده شد، افزود: اولین تصمیم این بوده که اموالی که در  قیمت‌گذاری‌های انجام شده بین موسسات مالی فرشتگان و کاسپین  توافق طرفینی حاصل شده است نقل و انتقال آنها انجام شود تا این مورد یکی از مبناهای تصفیه پول سپرده‌گذاران باشد.

تابش با بیان اینکه در بخشی از اموال، توافقی بر سر قیمت  بین دو موسسه مالی کاسپین و  فرشتگان وجود ندارد که بر مبنای تصمیم دوم مقرر شده صورت این اموال آورده شود تا در هیئتی که تشکیل شده تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: برخی از سپرده‌گذاران نیز حاضر هستند برخی از اموال موسسات مالی فرشتگان و کاسپین را به صورت تهاتری و با قیمت بالاتر از نرخ تعیین شده بردارند که در تصمیم سومی که گرفته شده مقرر شده لیست این اموال نیز آورده شود تا تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم اردکان در مجلس از برگزاری جلسه دوم هیئت تشکیل شده درباره حل مشکل سپرده گذاران کاسپین در هفته آینده خبر داد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتیجه پیگیریهای مشعشعانه قوه قضائیه در مورد ماده 236 : 1- پرداخت فقط 1500 میلیارد تومان از طلب 8500 میلیاردی سپرده گذاران ان هم با کسر 30 تا 70 در صد از سپرده مردم 2- عدم هر گونه بازخواست یا مجازات بانک مرکزی به دلیل کوتاهی یا قصور یا هر عنوان دلخواه قوه قضائیه 3- شماتت مردم به دلیل نداشتن دکترای اقتصاد چون در این صورت با تحلیل شرایط موسسه کاسپین در ان سپرده نمی گذاشتند و باز نبودن چشم و گوش مردم .4- اطمینان کامل به مردم که قوه قضائیه حواسش به همه چیز هست .
سپرده گذار فریب خورده
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
Iran, Islamic Republic of
اقای سیف دستش کاملا برای سپرده گذاران رو شده است . در مرحله اول با طولانی کردن زمان شروع پرداخت ها و ادامه ان تا حال حاضر یعنی حدود یک سال تمام مردم را درمضیقه شدید مالی قرار داد تا راضی به دریافت 30 تا 70درصد از اصل سپرده های خود صرفنظر از سود خود شوند و تازه این برای سپرده های خرد می باشد. برای حدود دو سوم سپرده های باقیمانده نیز سیاست عدم پرداخت با بهانه نبودن پول اعمال خواهد شد چون تعداد این افراد بسیار کم می باشد ...اقای سیف به مردم و حکومت اسلامی رحم کنید و از این دیکتاتوری خود دست بردارید.عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
حاصل تلاشهای این نماینده دلسوز مردم !! این است که قبلا بانک مرکزی به دلایل واهی سودهای پرداختی از نیمه سال 94 را از اصل پول کم می کرده است و با کسر 10 در صد حق و حساب بانک مرکزی !! باقی پول مردم را تا سقف دویست میلیون تومان انهم نه به صورت واقعی بلکه به صورت صوری در دفترچه ها می دادند و حالا ایشان اعلام می دارد قبل از نیمه سال 94 هم اگر سپرده گذاری سودی بیش از 18 در صد برای سپرده اش گرفته است انهم از اصل پولش کم می شود و ضمنا ظاهرا تمام این موارد مربوط به تعاونی فرشتگان است تا بخشی از کسری ان این گونه از سپرده گذاران تامین شود و مابقی انهم که حدود دو سوم سپرده ها می شود مربوط به حسابهای بالای دویست میلیون تومان است که اصلا پرداخت نخواهد شد . واقعا با این همه نماینده دلسوز چه نیازی به دشمنانی نظیر ترامپ و دولت صهیونیستی داریم و می توانیم به این دولتها بگوئیم عوض اقدامات تنبیهی انها خودشان دارند در ایران ما را تنبیه می کنند تا دیگر از جمهوری اسلامی دفاع نکنیم !!
Iran, Islamic Republic of
هر روز مینشینند و یک تصمیم جدید میگیرند یا یک تئوری جدید میدهند تا پول ما سپرده گذاران بدبخت را چه جوری کمتر و کمترش کنند. ما مالباخته نیستیم بلکه پول ما را خوردند و نمایش نداریم و کسری موجودی راه انداخته اند. خدایا خودت جواب ظالم ها را بده . به ما ظلم شده خدا...