دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

سوئد و دانمارک؛ بالاترین نرخ آزار جنسی در اروپا

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 560827
بر اساس آمار یک بررسی، سوئد و دانمارک دارای بالاترین نرخ آزار و اذیت جنسی زنان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.
به گزارش جهان نيوز، بر اساس آمار و ارقامی که از یک بررسی به دست آمده است، سوئد و دانمارک دارای بالاترین نرخ آزار و اذیت جنسی زنان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. 

 آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی طی یک نظر سنجی که به تازگی انجام داده است، اعلام کرد: «بر اساس داده‌های موجود، مجددا سوئد و دانمارک در صدر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که نرخ خشونت علیه زنان در آنها بالا است؛ ضمن اینکه در تازه‌ترین نظرسنجی مشخص شد، حداقل 80 درصد زنان سوئد و دانمارک مورد آزار و اذیت فیزیکی و جنسی قرار گرفته‌اند».

آمار آزار و اذیت جنسی زنان در انگلیس، فرانسه، آلمان و فنلاند با کمی تفاوت به 69 درصد می‌رسد؛ با توجه به تحقیقات انجام شده توسط آژانس اتحادیه اروپا، اکثر زنان سوئدی و دانمارکی دچار سوء استفاده جنسی یا فیزیکی شده‌اند.

آمار سوء استفاده جنسی و فیزیکی در دانمارک در حالی رو به افزایش است که پلیس سالانه تنها 500 گزارش مبنی بر آزار و اذیت جنسی دریافت می‌کند. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که این دو کشور رتبه اول در شاخص های مربوط به شکاف جنسیتی (GEM) را هم دارند. یعنی کشورها هرچقدر بیشتر سعی می کنند زنان را شبیه مردان کنند بیشتر اونها را در معرض خشونت و آزار قرار می دهند..