يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
نیویورکر مدعی شد؛

ایران عدم تایید پایبندی را تحمل می‌کند

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 557626
نشریه نیویورکر به نقل از وزیر خارجه ایران نوشت: در صورت وضع‌نشدن تحریم جدید و تعامل دیگر کشورها با ایران، عدم تایید پایبندی به برجام را می‌توان تحمل کرد.
ایران عدم تایید پایبندی را تحمل می‌کند
به گزارش جهان نيوز؛ نشریه «نیویورکر» در یادداشتی به قلم «رابین رایت» به بررسی سخنرانی ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا پرداخته و تاکید کرد این مسئله می‌تواند روابط با متحدانی مانند روسیه و چین را برهم زده و عواقب دیپلماتیک در دیگر بحران‌های جهانی داشته باشد.
 
در بخشی از این یادداشت، آمده است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران حدود یک ماه قبل به رابین رایت (نویسنده یادداشت) گفته بود ایران شاید بتواند تصمیم آمریکا برای تایید نکردن پایبندی به برجام را تحمل کند در صورتی که تحریم‌های جدید اعمال نشود و دیگر کشورها نیز در تعامل با ایران – مخصوصا از لحاظ اقتصادی – باقی بمانند.

«دونالد ترامپ» جمعه شب طی سخنرانی ضد ایرانی، ضمن ارائه استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با تهران، مدعی شد ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده و برجام به نفع امنیت ملی آمریکا نیست.

وی سپس طی نشستی در کاخ سفید، کنگره را تهدید کرده یا قانون مربوط به توافق هسته‌ای ایران (INARA) را سخت‌تر کنند یا اینکه آمریکا را از برجام خارج می‌کند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *