چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۴
۱۲

آبروریزی دیگری برای سینمای ایران در آلمان؟

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 555450
تا کی به اسم سینمای ایران و سفیران به اصطلاح فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، مردم ایران را افرادی مالیخولیایی و سادیستی نشان می‌دهند؟
آبروریزی دیگری برای سینمای ایران در آلمان؟
به گزارش جهان نيوز؛ قرار است نخستین جشنواره فیلم زنان ایرانی از ۲۷ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ (۶ تا ۱۰ آبان) در شهر کوبلنس آلمان برگزار شود. این جشنواره که فیلم‌هایش توسط «فرح اصولی» (همسر دوم «خسرو سینایی»، فیلمساز) به آلمان برده شده، توسط مقامات دولتی این کشور همچون «مالو درایِر» نخست‌وزیر ایالت راین‌لندفالس برگزار می‌شود، چنان‌که‌ حتی به گفته دست‌اندرکاران جشنواره آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز طی نامه‌ای رسما از برگزاری آن حمایت کرده است!
 
با توجه به اینکه گفته شده ۱۱ فیلم از آثار کارگردانانی همچون رخشان بنی‌اعتماد در این جشنواره به نمایش در می‌آید، به نظر می‌آید قرار است همچون گذشته پرده‌ای دیگر از سیاه‌نمایی جامعه ایرانی به اسم سینمای زنان ایرانی در برابر چشمان مخاطب خارجی قرار گیرد. چرا که چندی قبل نیز از ۳ تا ۷ خردادماه چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان برگزار شد و فستیوال فیلم‌های کارگردانان زن ایرانی هم تحت عنوان «روزهای فیلم زنان ایران» طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه در برلین به نمایش درآمد.

طرفه آنکه فیلم‌های به نمایش درآمده، آنچنان تلخ و سیاه و چرک بودند که وب سایت «دویچه وله» (رادیو صدای آلمان) که خود در طرف برگزارکننده جشنواره یاد شده قرار داشت، آنها را «تلخ و پردرد، پر از فاجعه خانوادگی و با پایان مصیبت و ماتم» توصیف کرد و وب‌سایت «رادیو فرانسه» هم در مجموع آثار فستیوال‌های فوق‌الذکر را «تیره، ناامیدکننده، ملال‌انگیز و حتی خشن و مازوخیستی» دانست!

آیا قرار است نخستین جشنواره فیلم زنان ایرانی (که البته با احتساب فستیوال خردادماه فیلم‌های کارگردانان زن ایران در برلین، دیگر نمی‌تواند «نخستین» باشد!!) باز هم جامعه ایرانی را «تیره و مازوخیستی» (به قول رادیو فرانسه) و پر از «فاجعه خانوادگی و مصیبت و ماتم» (به گفته دویچه وله) تصویر کند و برای سینمای ایران آبروریزی دیگری به بار آورد؟

تا کی به اسم سینمای ایران و سفیران به اصطلاح فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، مردم ایران را افرادی مالیخولیایی و سادیستی نشان می‌دهند؟ آیا این همان شناختی است که رئیس ‌سازمان سینمایی معتقد است که باید جهانیان از ایران به‌دست آورند؟!
 
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود صفاریان
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی که اصغر فرهادی ه فیلم های مزخرف می سازند و جایزه خوش خدمتی از امریکا می گیرند!
سروش
Iran, Islamic Republic of
هر کسی به روشی نوچه دور خودش جمع می کنه؟ این آلمانی های احساساتی دلشان برای هنر زنان ایران زمین می سوزد.
Iran, Islamic Republic of
ارباب غربی جامعه ویران از ایران به علت پیروی از آرمان را می پسندند و ... تلاشی ندارند جز برای رضای ارباب
کاظم
Iran, Islamic Republic of
کاسه لیسی به سبک روشن فکری هنری.!
شاید تکه استخوانی نصیب گردد.!
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی داخلی ها از این کارها حمایت کنند. تا وقتی دولت بدش نیاید. تا وقتی از خودی ضربه می خوریم
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه وزیر مربوطه!
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینها اصلا هنرمند نیستند اینها مشتی ... هستند که می خواهند ...خود را توسعه دهند و نیاز حمایت غرب را دارند که اتفاقا هدف غرب نیز همین است اینها سفیران فساد غرب هستند در کشور ایران
هموطن
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی وطن فروشی معنی روشنفکری می دهد ، اینگونه اعمال وطن فروشانه ادامه خواهد داشت ...
کورش
Iran, Islamic Republic of
سازندگان اینگونه فیلمها، داستان زندگی خودرا در قالب شخصیتهایی که دچار سرکوفت، عقده و احیانا" مورد تجاوز نیز قرار گرفته اند بیان می کنند.
Iran, Islamic Republic of
فرح اصولی نقاش که با کارهایتیره وسیاهش که سبک مینیاتور ایرانی را به قهقرابرد تراوش ها ی سیاه بینی ذهنیش کاملا مشهود است ....باید هم فیلم های سیاه نماشده ایرانی را علم کند....
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چرا فقط فیلمهایی که از بدبختی های اغراق شده از زن ایرانی است مورد پسند قرار میگیرد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همسردوم پس حسابی طرف مدیون اسلامی وگرنه بهش می گفتند...