جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

هکر حرفه‌ای دستگیر شد

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 554828
فرمانده نیروی انتظامی قرچک از دستگیری هکر حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.
هکر حرفه‌ای دستگیر شد
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی موسی‌پور دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان با بیان از دست رفتن صفحه اینستاگرام خود و مدیریت آن توسط شخصی دیگر طرح شکایت کرد.وی افزود: شاکی اظهار داشت زمانی که در فضای مجازی صفحات را بررسی می‌کردم مطلبی نظرم را جلب کرد که نوشته بود « با استفاده از یک ربات می‌توانم تعداد فالوئرهایم را افزایش دهم و عضو نفرات برتر شبکه اینستاگرام باشم» که پس از دانلود و اجرای برنامه ربات موردنظر، تمام اطلاعات صفحه اینستاگرام در اختیار آن‌ها قرار گرفت که بلافاصله بعد از آن صفحه از دسترس من خارج شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس فتا پس از تکمیل اظهارات شاکی موارد را در دستورکار قرار داده و بلافاصله آدرس و مشخصات مجرم را یافته و پس از اخذ دستور قضایی نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند.
موسی‌پور با اشاره به انگیزه مجرم بیان کرد: متهم با هویت (س- پ) انگیزه خود را از این اقدام، کسب منافع مالی عنوان کرد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در فضای مجازی به راحتی به مطالب، نرم‌افزارها و حتی افراد اعتماد نکنند و خیلی بااحتیاط با موارد جدید برخورد داشته باشند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *