جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۴
۲

ماجرای کمک امام زمان (عج)به علامه حلی

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 549543
کمک امام زمان (عج) به علامه حلی در نسخه برداری از کتابی که مذهب تشیع را رد می کرد.
ماجرای کمک امام زمان (عج)به علامه حلی
به گزارش جهان نيوز،  علامه حلی با کمک امام زمان (عج) از کتابی که مذهب تشیع را رد کرده بود نسخه برداری می کند تا در فرصت مناسب کتابی در رد آن تالیف نماید.
یکی از علمای اهل سنت در رد مذهب تشیع کتابی را تالیف کرده بود که در مجالس و محافل آن را برای مردم می‌خواند و آنان را گمراه می‌کند؛ او از ترس آن که مبادا کسی از علمای شیعه کتابش را رد کند، آن را به کسی نمی‌داد تا نسخه‌ای بردارد.
علامه حلی همیشه به دنبال راهی بود که کتاب را به دست آورد تا بتواند کتابی در رد آن بنویسد. او رابطه استاد و شاگردی را وسیله قرار داد و پس از جلب اطمينان استاد، از عالم سنی درخواست کرد حداکثر يک شب اين کتاب را به وی قرض دهد که استاد اجازه داد علامه به مدت یک شب آن را در اختیار داشته باشد. علامه حلی همان مدت کم را نیز غنیمت شمرد. کتاب را از او گرفت و آن شب تا جایی که می‌توانست از آن نسخه برداری کرد.
علامه تا نیمه های شب مشغول نسخه برداری از کتاب بود و هنگامی که شب به نیمه رسید خواب بر او غلبه کرد تا جایی که توانایی ادامه کار را نداشت. در اين هنگام مردي به اتاق وارد شد و گفت: «اجازه دهيد مقدار باقی مانده از اين کتاب را من بنويسم و شما استراحت کنيد». علامه حلی پس از اطمینان از کمک فرد ناشناس به خواب عميقی فرو رفت. هنگام اذان صبح از خواب بيدار شد و وقتي کتاب را بازکرد در عين ناباوری ديد ادامه کتاب توسط آن مرد ناشناس نوشته شده و در پايان با نام «کتبه الحجه» امضا شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا صاحب الزمان. اللهم عجل لولیک الفرج
احمد
Iran, Islamic Republic of
بابی انت وامی یا صاحب الزمان