شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
امام جمعه اصفهان مطرح کرد:

باید از خرافات در عزاداری های محرم جلوگیری شود

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 549202
امام جمعه اصفهان گفت: باید از خرافات در عزاداری های محرم جلوگیری شود.
باید از خرافات در عزاداری های محرم جلوگیری شود
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اظهار کرد: اصفهان شهر شهید مدرس، شیخ بهایی و شهر ملاصدراست؛ حوزه علمیه اصفهان دارای قدمتی هزار ساله است و علمای زیادی در تخت فولاد اصفهان آرمیده‌اند.
وی افزود: پیرغلامان و خادمان امام حسین(ع) پیشکسوتان خدمت‌گزار به آستان مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند؛ ائمه معصومین(ع) از ما شیعیان نه نوکر می‌خواهند و نه غلام، آن‌ها انسانیت می‌خواهند.
امام جمعه اصفهان گفت: پیشکسوتان خدمت‌گزار به آستان مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باید برای خود جایگزین تربیت کنند چراکه بعد از آنان نیز پرونده ثواب برای این عزیزان بسته نخواهد شد.
وی تصریح کرد: پیشکسوتان آستان مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند و آنچه در انقلاب و جنگ تحمیلی مشاهده شد آثار محرم و فرهنگ عاشوراست؛ اکثر قریب به اتفاق رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی در روضه‌ها و مراسمات عزاداری امام حسین(ع) بزرگ شده‌اند.
طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: سینه‌زنی و گریه برای اباعبدالله‌الحسین(ع) تنها احساسات انسان را تحریک می‌کند اما رشد فکری نمی‌دهد، بنابراین جلسات و مراسمات عزاداری محرم باید دارای آموزش‌های دینی و سخنران مذهبی باشد.
وی اذعان داشت: از عزادارای‌های بدون معرفت به اباعبدالله‌الحسین(ع) کاری ساخته نیست و باید همراه با کلاس آموزش دین باشد؛ باید از خرافات در عزادارای‌های محرم جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: عزاداری که در مقابل مستکبر بی‌تفاوت باشد حسینی نیست و نمی‌تواند ادعا کند که در جلسه امام حسین(ع) تربیت شده است؛ نه سگ حسین باشید و نه نوکر حسین بلکه بنده خدا و مطیع اباعبدالله و پیرو ائمه اطهار(ع) باشید، نباید هیجانی شویم.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *