پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

دعایی کدام ادعای ابراهیم یزدی را تکذیب کرد؟

این افراد به دنبال ترسیم سناریویی هستند که خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است اتفاق ب
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 548276
براساس خبر منتشر شده در سایت خبری جماران سیدمحمود دعایی در سخنان خود مطالب منتشر شده از برخی عناصر خارج‌نشین و دکتر ابراهیم یزدی را تکذیب کرده و با ذکر جزئیات و بصورت مستند به بیان تاریخچه تخاصم دولت بعثی عراق و صدام به ایران و علل و انگیزه‌های این تهاجم پرداخته است.
دعایی کدام ادعای ابراهیم یزدی را تکذیب کرد؟
به گزارش جهان نيوز،براساس خبر منتشر شده در سایت خبری جماران سیدمحمود دعایی در سخنان خود مطالب منتشر شده از برخی عناصر خارج‌نشین و دکتر ابراهیم یزدی را تکذیب کرده و با ذکر جزئیات و بصورت مستند به بیان تاریخچه تخاصم دولت بعثی عراق و صدام به ایران و علل و انگیزه‌های این تهاجم پرداخته است. دکتر یزدی چند ماه پیش در مصاحبه با حسین دهباشی ادعاهایی را مطرح کرده بود که در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید:
 
اما سیدمحمود دعایی درباره ادعاهای دکتر یزدی و برخی از اعضای نهضت آزادی می‌گوید:
«برخی از عناصری که به نهضت آزادی نزدیک هستند که عمدتا در خارج از کشور هستند، یک سناریویی ترسیم کردند که من به اتفاق مرحوم بازرگان و مرحوم بهشتی خدمت امام رسیدیم و من گزارشی دادم و گفتم که صدام گفته یا من می‌آیم ایران و یا شما کسی را برای مذاکره بفرستید و به هر حال، ما تسلیم هستیم و من گفتم "صدامی که من می‌شناسم حتما حمله خواهد کرد" و امام فرمودند که گوش به حرفش ندهید. (آنها) سناریویی ترسیم کردند که امام را به عنوان یک فرد بی‌منطق، انعطاف‌ناپذیر و این چنینی ترسیم کنند و (نقل کردند) آقای بهشتی مجددا التماس‌گونه چیزی بیان می‌کنند و امام ایشان را نهی می‌کنند و پا می‌شوند تا بروند که من گریه می‌کنم که من به بغداد برنخواهم برگشت که ایشان می‌فرمایند "باید بروید و تکلیفتان را ادا کنید".

اینها دروغ محض است. اینها ترسیم یک سناریویی است که می‌خواهند خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است، اتفاق بیفتد( معرفی کنند) و (بگویند) آنچه که اتفاق افتاد ریشه در تعصب، بی‌منطقی و انعطاف‌ناپذیری حاکمان داشته است. اینها دروغ است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *