شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
وقتی مسوولان نمک به زخم خانواده‌های داغدار می‌زنند؛

تلاش برای خریدن خانواده‌های مصیبت‌دیده هرمزگانی +عکس

منبع: مشرق
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 547246
خبرنگار روزنامه دولت از اقدام مسئولان آموزش و پرورش برای پرداخت پول اندک به خانواده‌های قربانیان حادثه اتوبوس دانش‌آموزان دختر و پاک کردن صورت مسئله گزارش کرده است.
تلاش برای خریدن خانواده‌های مصیبت‌دیده هرمزگانی +عکس
به گزارش جهان نيوز؛ واژگونی اتوبوس دختران دانش‌آموز هرمزگانی به اندازه کافی تلخ بود اما انتظار می رفت که با مساعدت مسئولان بعد از این حادثه کمی از تلخی آن کاسته شود.
رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان از جمله وظایف مسئولان ذی ربط است اما اخبار از آن حکایت دارد که برخی مسئولان درحال پاک کردن صورت مسئله هستند. این درحالی است که پس از این حادثه موج گسترده‌ای از پیام تسلیت مسئولان دولتی در رسانه‌ها منتشر شد اما متعاقب آن انتظار می رفت مسئولان  تنها روی کاغذ دلسوزی خود را ابراز نکنند.
درحالی که برخی از خبرنگاران پیگیر عملکرد مسئولان در ماجرای دختران هرمزگانی بودند، اما مورد غضب و خشم آنان قرار گرفتند؛ در همین رابطه خبرنگار اجتماعی روزنامه دولتی ایران دست به افشاگری زده و از تهدیدات معاون سازمان دانش‌آموزی کشور علیه خود پرده برداشته است.
جالب اینجاست که در پست‌های خبرنگار روزنامه ایران ادعا شده که مقامات آموزش و پرورش سعی داشتند تا با پول اندک و کلاه‌برداری خانواده‌های دختران حادثه دیده را راضی کنند. این روزنامه‌نگار که به گفته خود به بندرعباس برای تهیه گزارش سفر کرده، می‌نویسد: «بندرعباسم برای پیگیری حال خانواده های دانش اموزان کشته شده در اردو. همشون فقیرند و ندار .اموزش و پرورش هم میخواد با ٨ میلیون خونوادها رو بخره.»

این خبرنگار همچنین از قول پدر یکی از دختران دانش‌آموز جان باخته گزارش کرده است که، «دخترم رضایت نامه نداشت من و مادرش رضایت نامه امضا نکردیم چون سرگروه سرود بود او را بدون اجازه بردن.»

بنابر ادعای این خبرنگار، یکی از دختران کشته شده، بدون اجازه والدین خود و توسط مسؤلان مدرسه یا آموزش و پرورش به اردو رفته است و در حال حاضر، مسؤلان به دنبال باج دادن و یا خریدن والدین شیوا مبینی هستند.
پدر شیوا مبینی ادامه می دهد: «مسولان آموزش و پرورش پنج صبح آمدن دم خونه ام و گفتن امضا بده که دخترت رضایت نامه داشت ٨ میلیون میدیم.»

این درحالی است که گزارش می شود که خانواده قربانیان و حادثه دیدگان این حادثه اغلب از قشر فقیر هستند و این حادثه نیز فشار مضاعفی بر آنان وارد ساخته است و این موضوع مساعدت بیشتری از جانب مسئولان می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام با تشکر از این خواهر محترم که وظیفه خبرنگاری را خوب انجام داده است. شما که وظیفه شناس هستی آیا بهتر نیست که وظیفه الهی حجاب هم رعایت کنی مخصوصا اینکه شما خبرنگار روزنامه دولتی ایران هستی