يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

محاصره ۴ ساله دیرالزور در آستانه شکسته شدن

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 546829
درگیری های شدید در حومه میدان نفتی « الخراطه» گزارش شده و نیروها خود را برای پاکسازی میدان نفتی «المزرعه» آماده می کنند. جنگنده های روسی و سوری هم به شدت درحال هدف قرار دادن عناصر تروریستی داعش هستند.
محاصره ۴ ساله دیرالزور در آستانه شکسته شدن
به گزارش جهان نيوز، آخرین خبرها از عملیات پاکسازی استان دیرالزورحاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت، پس از تثبیت مواضع در ارتفاع راهبردی «ادمه»، عملیاتی جدیدی را علیه عناصر تروریستی داعش در محور شمال غرب شهر دیرالزور آغاز کرده اند.
 
نیروهای متحد که از پشتیبانی هوایی جنگنده های روسی و سوری برخورد دار هستند در ادامه پیشروی ها به سمت شهر دیرالزور موفق شدند پس از درگیری های سنگین، عناصر تروریستی داعش را عقب برانند و ارتفاع «نیرمان» را به کنترل خود درآورند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت همچنین با حملات گسترده علیه تروریست های داعش توانستند میدان نفتی «الخراطه» را هم به طور کامل پاکسازی کنند. در جریان این درگیری ها ۳۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

درگیری های شدید در حومه میدان نفتی «الخراطه» گزارش شده و نیروها خود را برای پاکسازی میدان نفتی «المزرعه» آماده می کنند. جنگنده های روسی و سوری هم به شدت در حال هدف قرار دادن عناصر تروریستی داعش هستند.

در این عملیات نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت ۱۳ کیلومتر دیگر پیشروی کردند و فاصله خود را با نیروهای محاصره شده در شهر دیرالزور به ۱۷ کیلومتر کاهش دادند؛ خبرها حاکیست تروریست های داعش پس از شکسته شدن خطوط دفاعی، با روحیه ضعیف در میدان نبرد حاضر شده اند.
 
در صورتی که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بتوانند عناصر تروریستی داعش را از میدان نفتی «المزرعه» عقب برانند، به پایگاه راهبردی زرهی ۱۳۷ ارتش سوریه در غرب شهر دیرالزور خواهند رسید که در کنترل نیروهای گارد ریاست جمهوری و عشایر منطقه است.

رسیدن نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه به این پایگاه راهبردی به معنای شکسته شدن محاصره نیروهای سوری در داخل شهر دیرالزور پس از ۴ سال است؛ نیروهای متحد با این پایگاه راهبردی فقط ۱۷ کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مشرق، پیشروی های سریع نیروهای سوری و مقاومت در شمال غرب دیرالزور در حالی ادامه دارد که نیروهای مستقر در محور غربی  هم به ۱۲ کیلومتری شهر راهبردی «شولا» رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *