يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

بی تاثیری کاهش سود بانکی در رشد قیمت طلا

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 546674
طی چند روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار بوده ایم که بنا بر اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر کاهش سود بانکی تاثیری در این افزایش قیمت نداشته و دلیل آن را باید در عواملی همچون افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز جست و جو کرد.
بی تاثیری کاهش سود بانکی در رشد قیمت طلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان؛ قیمت طلا در 2 هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته که شتاب این افزایش قیمت در هفته گذشته شدت گرفته است به گونه ای که قیمت هر گرم طلا خام 18 عیار از تاریخ 28 مرداد ماه تا 2 شهریور ماه افزایش هزار و 132 تومان و از 4 شهریور ماه تا 9 شهریور ماه افزایش 2 هزار و 908 تومانی داشته است.
 
همزمانی افزایش قیمت طلا با اعیاد مذهبی و افزایش تقاضا رشد قیمت را بیش از زمان های دیگر به رخ خریداران می کشد.

در تعیین قیمت طلا در بازار، قیمت ارز تاثیر گذار است که این مورد نیز به دلیل افزایش تقاضا در فصل سفر افزایش قیمت داشته به گونه ای که طی هفته گذشته رشد 22 تومانی داشته است.
محمد کشتی آرا در خصوص تغییرات قیمت طلا طی هفته های گذشته در کشور گفت: قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته در بازار جهانی افزایش قیمت داشته که علت آن را می توان در دلایلی همچون کاهش ارزش دلار به دلیل طوفان هاروی در آمریکا و به تبع آن نوسان قیمت نفت جست وجو کرد.

وی افزود: کاهش ارزش دلار در بازارهای مالی و افت شاخص های اقتصادی آمریکا نیز سبب افزایش 34 دلاری قیمت جهانی طلا شده است.

کشتی آرا در خصوص تغییرات قیمت طلا در بازار داخلی گفت: قیمت در بازار داخلی حاصلضرب ارز و قیمت جهانی است که نتیجه تغییرات آن، افزایش حدود 40 هزار تومانی قیمت سکه بوده است. همچنین در کنار افزایش قیمت جهانی طلا، افزایش تقاضا در بازار ارز نیز سبب افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تغییرات سود بانکی و تاثیر آن بر بازار طلا گفت: روز گذشته اولین روز اجرا طرح کاهش سود سپرده بانکی بود که این کاهش، تغییر تقاضایی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ایجاد نکرده است، زیرا تجربه به سرمایه گذاران ثابت کرده که سوددهی این بازار در مقایسه با سایر بازارهای دیگر کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: به طور مستقیم، تقاضا در بازار موجب افزایش قیمت نشده، به همین خاطر بازار بدون حباب و تفاوت فاحش قیمت گذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Italy
رونق بازار مسکن کجا بوده جو میدید....قسط های هواپیماهای خریده شده باید با کارکرد خود هواپیماها داده دشود نه از جیب ملت با کم کردن سود بانکی....