يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نحوه ثبت نام کودکان بدون هویت در مدارس

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 544379
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت که تابستان امسال با همکاری وزارت کشور امکانی فراهم شد تا کودکان فاقد شناسنامه بتوانند با دریافت کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت نام شوند.
نحوه ثبت نام کودکان بدون هویت در مدارس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رضوان حکیم‌زاده درباره روند ثبت نام و بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل ایرانی که فاقد اوراق هویتی هستند اظهار کرد: امسال تعامل خوبی با وزارت کشور در این خصوص داشتیم.

وی افزود: مصوبه‌ای از دولت رسیده بود که طی آن وزارت کشور موظف شد با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای تسهیل دسترسی آموزشی به همه کودکانی که مشکلات شناسنامه‌ای و اوراق هویتی دارند، اقدام کند. بنابراین تلاش برای فراهم کردن فرصت تحصیلی برای این کودکان شروع شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تیرماه امسال ابلاغیه مصوبه مذکور از سوی وزارت کشور برای استانداری‌ها ارسال شد عنوان کرد: ما هم از طریق آموزش و پرورش اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دادیم. بر اساس این ابلاغیه کلیه کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و بر اساس خوداظهاری کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.

حکیم زاده ادامه داد: کلیه مدارس  موظف هستند با ارائه کارت حمایت تحصیلی دانش‌آموزان را ثبت نام کنند. اگر این طرح در سال‌های آینده هم خوب و درست اجرا شود فرصت خوبی را در اختیار اشخاصی می‌گذارد که به علت مشکلات اوراق هویتی دسترسی به آموزش نداشتند.

وی درباره آمارهای ثبت نامی کودکان بدون هویت گفت: آمار هنوز احصاء نشده چرا که کار ادامه دارد، اما پیش‌بینی می‌کنیم بیشترین آمارها مربوط به  استان‌های مرزی باشد که شرایط خاصی دارند و ممکن است زنان با اتباع بیگانه ازدواج کنند و به علت مشخص نبودن وضعیت تابعیت، برای گرفتن شناسنامه با مشکلاتی مواجه باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *