يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
آخرین حضور شهردار تهران در شورای اسلامی شهر تهران

برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری تلاش کنید

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 543421
شهردار تهران در آخرین حضور خود در صحن چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تلاش برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری را عاملی مؤثر برای برون رفت از چالش‌های شهر تهران عنوان کرد.
برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری تلاش کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز با حضور در آخرین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه آخرین گزارش خود به شورا، با بیان اینکه در شهرداری تهران با یاد امام و شهدا کار کردیم و مطمئنم هرگاه به یادشان باشیم با وجود قدرت و مقام هیچگاه مغرور نخواهیم شد

وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری نگاه مردم به مدیریت شهری تغییر کرده است، گفت: تبدیل کردن مجموعه شهرداری از سازمانی خدماتی به سازمانی اجتماعی اثر بالایی در افزایش توقع مردم داشته است.شهردار تهران با انتقاد از وجود سیستم متمرکز اداری در ساختار اداری کشور، خواهان آن شد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنین مدیران شهرداری باوجود پایان دوره خدمتشان در مدیریت شهری جهت یکپارچه شدن مدیریت شهری تهران تلاش کنند.

قالیباف با بیان اینکه در دوره‌ای که شهردار تهران شدم متوجه نشدم که چه چیزی را تحویل می‌گیرم و چه چیزی را تحویل می‌دهند، تصریح کرد: وقتی می‌خواستم در خصوص مدیران شهرداری مطلع شوم حتی سندی دو خطی وجود نداشت که در اختیارم قرار گیرد.

وی در ادامه تلاش انجام شده در شهرداری تهران جهت ارائه سندی هزار صفحه‌ای مشتمل بر فعالیت های انجام شده در 12 سال اخیر مدیریت شهری را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی معتقد بودند که این سند را ارائه ندهیم چرا که ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

شهردار تهران ادامه داد: اما ارائه این سند موجب خواهد شد که در دوره‌های قبل چنین سندی بهتر و دقیق‌تر تنظیم و به مدیریت جدید شهری تحویل شودو این پایه گذاری این موضوع است که در مدیریت شهری بدانند چه چیزی را تحویل می‌دهند و چه چیزی را تحویل می‌گیرند.قالیباف خطاب به مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این حق شوراست که اسناد را تحویل شورای پنجم و اعضای شورای شهر چهارم دهد.

وی خطاب به شهروندان نیز گفت: از مردم عزیز و شریف و مردمانی که همراهی کردند و مشارکت معناداری در حوزه شهر داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم و حلالیت می‌طلبم به خاطر کوتاهی‌های احتمالی و کم کاری‌هایی که انجام شده است و تقصیر و قصوری که داشته‌ایم.انشاالله ما را حلال خواهند کرد و به مردم عزیز عرض می‌کنم با تمام دقت و ظرفیت در خدمتشان بوده‌ام.نادر روزهایی اتفاق افتاده که اذان صبح را در خانه بشنوم و تا پاسی از شب در این شهر تلاش کرده‌ایم. با همه نیروهای شهرداری، کارگرها و مدیران و تکنسین‌ها تلاش کرده‌ایم در تابستان شهر را بشوریم، در پاییز جارو کنیم و در زمستانهای سرد و برفی شهر را پارو کنیم تا بتوانیم همواره این شهر را برای مردم بهاری نگه داریم.

شهردار تهران همچنین از توجهات مقام معظم رهبری به مدیریت شهری در 12 سال اخیر تقدیر کرد و گفت: با عنایت های مقام معظم رهبری هیچ معبری نبوده که به خاطر مردم باز شود و در مواجهه با نهادها و سازمان های دیگر این موضوع محقق نشده باشد و با پیام شفاهی مقام معظم رهبری بود که حدود 1500 هکتار از اراضی شهر تهران از اختیار نهادهای نظامی و انتظامی جدا و در اختیار مردم تهران قرار گرفت.
قالیباف همچنین از عنوان جهادی برای شهرداری تهران توسط مقام معظم رهبری تقدیر کرد و این عنوان را افتخاری برای مدیریت شهری دانست.

وی از حمایت‌ها و فعالیت‌های دولت‌های نهم، دهم و یازدهم تقدیر کرد و گفت: اگرچه در اجرا نقدهایی داشته‌ایم و معمولا براساس قوانین و مقررات مطالباتی داشته‌ایم اما انصافا همه تلاشهایی داشتند و واقعیت این است که شهر بدون همکاری پیش نمی‌رود.
شهردار تهران از شورایاری‌ها در تمام ادوار گذشته، از نمایندگان مجلس در دوره‌های هفتم تا دهم تشکر کرد.
قالیباف همچنین گفت: از همکارانم در سازمان آتش نشانی به صورت ویژه تشکر می‌کنم که نشان دادند در روز خطر با گذشت از جانشان به مردم کمک می‌کنند و ما همیشه مدیون مردم هستیم.
وی همچنین از اصحاب فرهنگ و رسانه و هنرمندان تشکر کرد و گفت: ایشان همواره و همه جا و بجا ما را نقد و حمایت کردند و باعث پیشرفت بودند.

شهردار تهران همچنین از آیات عظام تقدیر و تشکر کرد و گفت: در 12 سال گذشته به جز دو سال آیات عظام  ومراجع بزرگوار همه ساله ما را به حضور پذیرفتند و ما هم از نگاه و نظارت آنها دنباله روی کردند.
قالیباف در بخش دیگری از تقدیر خود از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یاد کرد و با یادآوری فعالیت خود در این قرارگاه در گذشته نقش این قرارگاه را در انجام پروژه‌های شهری چشم گیر دانست.

وی همچنین از اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد و برای حبیب کاشانی و علی صابری از اعضای این دوره شورای شهر تهران آرزوی شفای عاجل کرد.
شهردار تهران در پایان سخنان خود سند هزار صفحه‌ای تغییر و تحول شهرداری مشتمل بر اقدامات 12 سال اخیر مدیریت شهری تهران را به مهدی چمران رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تقدیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *