جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

تشکیل پرونده قضایی برای انفجار معدن مازندران

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 539450
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه انفجار معدن در منطقه لاویج از توابع شهر چمستان خبر داد.
تشکیل پرونده قضایی برای انفجار معدن مازندران
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان ، حجت الاسلام و المسلمین اسد ا... جعفری از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه انفجار معدن در منطقه لاویج از توابع شهر چمستان خبر داد.وی در این خصوص اظهار داشت: در پی گزارش مامورین انتظامی مبنی بر وقوع انفجار در معدن پلم کتی و طارم گردن در منطقه لاویج، پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی دادگستری استان مازندران ادامه داد: در پی این حادثه متاسفانه یک کارگر افغانستانی فوت کرده و یک کارگر تبعه افغانستان نیز زخمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: علت وقوع حادثه در بررسی‌های اولیه توسط بازرس اداره کار، تجمع گاز و انفجار در اثر جرقه‌های ایجاد شده و عدم رعایت مسائل ایمنی از جمله عدم وجود تهویه مصنوعی مناسب و دستگاه ونتیلاتور همچنین نبود دستگاه گازسنج و عدم گاز سنجی در فواصل زمانی منظم و استفاده از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز و فاقد صلاحیت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های رسیده معدن مذکور دارای مجوز رسمی بوده است، تاکید کرد: پیمانکار مربوطه با صدور قرار قانونی به زندان معرفی شده است.این مقام قضایی خاطرنشان کرد: تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *