يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
مشکلات روحانی با واعظی و آشنا حل نمی‌شود!

جلایی‌پور هم از دولت طلاق گرفت

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 539448
در واقع جلایی‌پور، نفر چندمی است که پس از چهره‌هایی مثل شکوری‌راد و نوری؛ طی چند روز گذشته انتقادات تندی را علیه دولت گسیل می‌دارد و در کنسرت روحانی ساز ناکوک می‌نوازد.
جلایی‌پور هم از دولت طلاق گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و از فعالان ستادی اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با روزنامه اعتماد انتقادات وسیعی را از کیفیت چینش کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی بعمل آورده است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته است:
«آقای جهانگیری فرد صاحب تجربه‌ای بوده است که استاندار و وزیر موفق بوده و در دوره های کلیدی نقش مثبتی را ایفا کرده است. در چهار سال گذشته هم در معاونت اولی نقش برجسته‌ای داشته است. ظاهرا در ترکیب کابینه اقتصادی نظرات ایشان کمتر دیده شده است. نمی‌دانم این کار آقای روحانی چقدر قابل دفاع باشد. دفعه قبل آقای نجفی خودش یک رییس جمهور تراز اول بود. این فرد به آقایان روحانی و جهانگیری مشاوره می‌داد. حالا چطور آقای روحانی می‌خواهد این خلأ را پر کند؟ بعید است با نهاوندیان و واعظی و آشنا پر شود.»

جلایی‌پور می‌افزاید: آقای واعظی ممکن است مقداری با اصولگرایان ارتباط مثبت برقرار کند. ولی بعید است که بتواند حوزه‌های کارشناسی و اصلاح‌طلبان و نیروهای جاافتاده کشور را بتواند با روحانی مرتبط نگه دارد. ببینید اصلاح طلبان پایگاه رای و قدرت روحانی در برابر تندروها است و از طرفی واعظی با اصلاح طلبان گویی مشکل شخصی دارد. اینها نکات نگران کننده است.»[2]

*صحبت‌های جلایی‌پور را می‌توان در ادامه پروژه «طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان» از دولت دانست...
در واقع جلایی‌پور، نفر چندمی است که پس از چهره‌هایی مثل شکوری‌راد و نوری؛ طی چند روز گذشته انتقادات تندی را علیه دولت گسیل می‌دارد و در کنسرت روحانی ساز ناکوک می‌نوازد.[3]

رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز به تازگی سمت آتشبار خود را متوجه دولت دوازدهم کرده و انگاره‌هایی مبنی بر اینکه «حسام‌الدین آشنا مجاهد شنبه است» و یا روحانی دچار آلزایمر و توهّم رأی 24 میلیونی شده را مطرح کرده‌اند.[4]
روزنامه شرق هم رسانه چپ دیگری است که به تازگی یک حمله عجیب را علیه رئیس‌جمهور روحانی ترتیب داد و در یک سرمقاله از احتمال تنها شدن روحانی خبر داد.[5]

تحلیلگران اصولگرا در ایام دولت یازدهم هشدار داده بودند که روند روابط دولت و اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه سازنده نیست و حول محور منافع استوار شده است و بر همین اساس اصلاح‌طلبان و آقای روحانی در دولت احتمالی آینده (منظور دولت دوازدهم است) خرج خود را از یکدیگر جدا کرده و به جدی‌ترین منتقدان یکدیگر بدل خواهند شد.
بر اساس این تحلیل، جریان چپ از پیش، مقدمات توجیهی خود برای انکار حمایت از روحانی در انتخابات 96 را نیز فراهم آورده است.

به نظر می‌رود روند آغاز شده انتقاد سران جریان چپ از روحانی، پس از معرفی فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، وارد فازهای تندتری شود.
2_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3605680
3_ mshrgh.ir/757067
4_ mshrgh.ir/759320
5_ mshrgh.ir/758380
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *