سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اردوغان: آلمان حامی تروریست‌ها است

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب: 539370
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به رد درخواست‌های مکرر آنکارا از برلین برای استرداد مخالفان سیاسی، دولت آلمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
اردوغان: آلمان حامی تروریست‌ها است
به گزارش جهان نيوز؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور آلمان که دولتش در ماه‌های اخیر رابطه گرمی با آلمان‌ها ندارد، حالا این قدرت اروپایی را به حمایت ار تروریسم متهم کرده است.

جرقه تنش‌ها در روابط آلمان و ترکیه، پس از کودتای نافرجام سال گذشته زده شد؛ هنگامی که آلمان در کنار دیگر قدرت‌های اروپایی، رفتار قانونی با سربازان متهم به دست داشتن در کودتا را خواستار شد.

پناهندگی صدها دیپلمات و نظامی ترکیه‌ای هم دلیلی شد برای تشدید تیرگی‌ها در آسمان روابط. امروز اردوغان هم به حضور معارضان دولتش در آلمان اشاره و براین را به دلیل عدم گردن نهادن به درخواست‌های مکرر استرداد این افراد، به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش رویترز، اردوغان که در یک کنفرانس خبری در استان ساحلی «ریزه» شرکت کرده بود، طی سخنانی که احتمال می‌رود روابط را مخدوش‌تر کند، گفت: «آلمان از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند؛ ما به (آنگلا) مرکل چهار هزار و پانصد پرونده دادیم اما حتی برای یکی از آنها هم پاسخی دریافت نکردیم.»

روابط ترکیه و آلمان‌ که به صورت سنتی به دلیل مهاجرت گسترده کارگران ترک به قلب صنعت اروپا، گرم بود، در ماه‌های اخیر با چالش دیگری هم روبرو شد و آن عبارت بود از جلوگیری دولت ترکیه از بازدید هیئت آلمانی از نظامیان مستقر در پایگاه اینجرلیک. آلمان‌ها گفته‌اند که در پاسخ به این اقدام ترکیه، در پی یافتن کشوری جایگزین برای پایگاه نظامی خود هستند.

اردوغان در ادامه سخنان آتشین خود علیه آلمان گفت: «اگر حتی یک تروریست (در خاک ترکیه) وجود داشته باشد، آنها می‌توانند از ما بخواهند که آن فرد را مسترد کنیم. شما تروریست‌های خودتان را برای ما نمی‌فرستید ولی می‌توانید (استرداد) تروریست‌های خود را درخواست کنید. آیا اینگونه است که شما سیستم قضایی دارید ولی ما در ترکیه نداریم؟»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *