دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

از رکورد مدیری تا داغ شدن بازار رقابت کمدی‌ها

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 536769
در این هفته بعد از نمایش «ساعت 5 عصر» از 30 تیرماه که ظرف کم‌تر از 7روز در 126 سالن اکران شد، این فیلم با فروش نزدیک به 2 میلیارد، جایگاه اول را از آن خود کرد.
از رکورد مدیری تا داغ شدن بازار رقابت کمدی‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو،‌ همان‌طور که کم و بیش پیش بینی می‌شد، اکران سینمایی «ساعت 5 عصر» در آخرین روزهای تیرماه باعث شد تا بازهم یک کمدی نبض گیشه را در دست بگیرد و صدرنشینی کمدی‌ها ادامه دار شود. علاوه بر این‌ها، حضور مدیری با سینمایی‌اش بر پرده نقره‌ای موجب شد تا بازار داغ رقابت، بین چند فیلم پرفروش گرم‌تر شود و جدول رده بندی هم تکانی بخورد.
 
در این هفته بعد از نمایش «ساعت 5 عصر» از 30 تیرماه که ظرف کم‌تر از 7روز در 126 سالن اکران شد، این فیلم با فروش نزدیک به 2 میلیارد، جایگاه اول را از آن خود کرد و به گونه‌ای رکورد فروش در کوتاه‌ترین زمان پس از اکران را زد.

«ساعت 5 عصر» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهران مدیری، داستان زندگی فردی را از ساعت 7صبح تا 5 بعد از ظهر روایت می‌کند که باید برای پرداخت قسط عقب افتاده‌اش خودش را هر چه زودتر به بانک برساند؛ اما او در این مسیر با مشکلاتی روبه رو می‌شود که همه دست در دست هم عاملی برای دیر رسیدن وی می‌شوند.  

آقای سیامک انصاری در این فیلم نقش اصلی را ایفا می‌کند و خانم‌ها و آقایان آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و مهران مدیری از دیگر بازیگران آن هستند.

دومین کمدی پرفروش
در جدول فروش این هفته، سینمایی «اکسیدان» به کارگردانی آقای حامد محمدی در رده دوم قرار دارد. این فیلم با فروش کل 5 میلیاردی که طی 5 هفته پس از اکرانش داشت، در هفته گذشته نیز حدود 700 میلیون فروخت.
بخشی از فروش خوب این فیلم را می‌توان مرهون اعتراضات و جنجالی دانست که از طرف برخی‌ها چون تعدادی از نمایندگان مجلس برای توقف اکران آن صورت گرفت.
«اکسیدان» که در حال حاضر در 127 سالن به نمایش درآمده است، داستان عاشقانه و البته کمدی را روایت می‌کند که در آن نگار، نامزد اصلان، بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می‌کند و اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند.خانم‌ها و آقایان جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقانی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و علی استادی از بازیگران «اکسیدان» هستند.

«نهنگ عنبر2»
سومین کمدی پرفروش این هفته که از 20 اردیبهشت‌ماه اکران آن آغاز شد و همچنان با 120 سالن ادامه دارد، «نهنگ عنبر2، سلکشن رؤیا» است که فروشی حدود 430 میلیون تومان داشته، این سینمایی به کارگردانی آقای سامان مقدم از زمان اکرانش تاکنون با فروش 19 میلیارد تومان، جایگاه دوم را در جدول به خود اختصاص داده است.
این فیلم در مقطع زمانی «نهنگ عنبر» می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی آقای رضا عطاران و خانم مهناز افشار در همان دوران است.

«رگ خواب» 3میلیاردی شد
بعد از این کمدی‌ها ملودرام اجتماعی آقای حمید نعمت الله با فروش حدود 300 میلیونی که داشت، قرار دارد.«رگ خواب» تاکنون 3 میلیارد فروش داشته است و در حال حاضر 79 سالن را در اختیار دارد.
در خلاصه این فیلم نوشته شده است: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تأثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد؛ اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد... .
برخی از بازیگران این سینمایی عبارتند از خانم‌ها و آقایان؛ لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی و ...

شماره 5؛ «زیر سقف دودی»
نزدیک به150 میلیون تومان فروش برای «زیر سقف دودی» که جدیدترین ساخته خانم پوران درخشنده است، این سینمایی را در رده پنجم فروش هفته گذشته قرار داده است. فیلمی که بر خلاف کار قبلی این کارگردان چندان مورد استقبال قرار نگرفت و این روزها با 60سالن فروش کلی حدود 2میلیارد و 200 میلیون تومان داشته است. طلاق عاطفی بین زوج‌ها موضوعی است که این بار پوران درخشنده به آن پرداخته است.

 خانم‌ها و آقایان فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«کارگر ساده نیازمندیم» ششم شد!
در ادامه فروش هفته گذشته، سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی آقای منوچهر هادی فروشی نزدیک به 70 میلیون تومان داشت. این فیلم با 44 سالن، ظرف سه هفته توانست حدود 290 میلیون فروش داشته باشد.
داستان جوانی را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران آمده و به دختر کسی که شاگردی‌اش را می‌کند، علاقه مند شده است. خانم‌ها و آقایان یکتا ناصر، آتیلا پسیانی، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی، بهرام افشاری، سیروس همتی و... برخی از بازیگران این سینمایی هستند.

فروش میلیونی «برادرم خسرو» با 7سالن
سینمایی «برادرم خسرو» با گذشت 11 هفته از اکرانش حدود 1میلیارد و 940 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی آقای احسان بیگلری در هفته‌ای که گذشت نزدیک به 25 میلیون فروخت.
«برادرم خسرو» که در حال حاضر 7 سالن را در اختیار دارد؛ با بازی شهاب حسینی داستان یک فرد مبتلا به اختلال دو قطبی را روایت می‌کند که ناچار است برای مدتی در خانه برادرش ناصر (ناصر هاشمی) و همسرش (هنگامه قاضیانی) زندگی کند، اما رفتارهای عجیب و کودکانه خسرو آرامش خانه ناصر را از بین می‌برد و رخدادهایی اتفاق می‌افتد که کار را شکل می‌دهند.

در ادامه اوضاع و احوال فروش هفتگی فیلم‌های روی پرده به ترتیب فیلم‌های «مادر قلب اتمی» با فروش حدود14 میلیون، «ویلایی‌ها» با فروش تقریبی 10 میلیون، «کبریت سوخته که 2هفته از اکران آن می‌گذرد، با فروش حدود5 میلیون و بعد هم سینمایی «مسلخ» و «سه بیگانه» قرار دارند.
علاوه بر این‌ها اکران پر حرف و حدیث فیلم کمدی«پاتو کفش من نکن» به کارگردانی آقای محمد حسین فرحبخش از جمله رخدادهایی است که در هفته‌های آتی می‌تواند روی فروش تأثیرگذار باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *