کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی خیال پراید، چادر مشکی را بچسبید / لعنت بر این مافیای مرموز

26 تير 1396 ساعت 15:58

شاید باید همه کنگره های عفاف و حجاب کشور را تعطیل کنیم و از حضار بخواهیم فقط یک چیز را مطالبه کنند: تولید حجاب ایرانی؛ بستن درهای واردات و شکستن دست های مافیا.


جهان نیوز-سید مهدی سیدی: ما هنوز در «تولید حجاب» مشکل داریم. اصلا شاید بیشتر از آنکه در «مصرف حجاب» دچار چالش باشیم، در «تولید حجاب» به بحران رسیده ایم! این همه در رسانه ها و مطبوعات، بر سر و کله هم می کوبیم که حجاب خوب است یا بد؟! اما هیچکس در این مملکت هشتاد میلیونی به این سؤال مهم، پاسخ صریح نمی دهد که چرا هنوز بعد از این همه سال نتوانسته ایم در تولید حجاب موفق باشیم؟
بازاری ها می گویند پارچه مشکی کرپ کره، قواره ای 49 هزار تومان است اما آن را در بازار ایران 100 هزار تومان می فروشیم. به این قیمت ها توجه کنید: قواره چادری استات ابریشم ژاپن: 250هزار تومان - کریستال ژاپن: 180هزار تومان – کن کن ژاپن: 190 هزار تومان.
اهل فن می گویند ما درگیر مافیای پیچیده ای در پوشاک و حجاب شده ایم؛ مافیایی که به این سادگی ها دست از سر ما بر نخواهد داشت. اصلا اصلی ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا، ما ایرانی ها هستیم (90 میلیون متر پارچه مشکی در سال) که آن را هم چینی ها و کره ای ها و ژاپنی ها برایمان خلق می کنند. آن وقت ما گیر داده ایم به صنعت خودرو که چرا پراید و نیسان آبی هر روز صدها نفر را به سینه قبرستان می کشد. بیش از 95 درصد پارچه های چادر مشکی موجود در بازار وارداتی است و می‌توان گفت تولید داخلی، تنها کمتر از 5 درصد این بازار را تشکیل می دهد.
اصلا در این سال ها برای «اقتصاد حجاب» هیچ فکری نکرده ایم. اگر زنی متمایل باشد حجاب خود را به صورت حداکثری و البته بدون فشار مالی، رعایت کند، با چالش های فراوانی مواجه می شود. این همه سند بالادستی برای بحران آب و هوا و ایدز و آموزش جنسی و فرهنگ ترافیک نوشته ایم، اما برای تولید حجاب، دریغ از یک خط سیاستگزاری آمرانه!
برخی می گویند تکنولوژی پارچه مشکی در انحصار آمریکا و ژاپن است که کره جنوبی هم این تکنولوژی را از آمریکا به دست آورده است. اما سؤال اصلی این است که آیا این تکنولوژی از موشک و زیردریایی و برجام و اینترنت ملی، پیچیده تر است؟ ای کاش آمریکا به این نتیجه می رسید ما را در واردات چادر مشکلی هم تحریم کند. شاید باید همه کنگره های عفاف و حجاب کشور را تعطیل کنیم و از حضار بخواهیم فقط یک چیز را مطالبه کنند: تولید حجاب ایرانی؛ بستن درهای واردات و شکستن دست های مافیا.


کد مطلب: 533939

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/533939/بی-خیال-پراید-چادر-مشکی-بچسبید-لعنت-این-مافیای-مرموز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com