جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۹

بی خیال پراید، چادر مشکی را بچسبید / لعنت بر این مافیای مرموز

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 533939
شاید باید همه کنگره های عفاف و حجاب کشور را تعطیل کنیم و از حضار بخواهیم فقط یک چیز را مطالبه کنند: تولید حجاب ایرانی؛ بستن درهای واردات و شکستن دست های مافیا.
بی خیال پراید، چادر مشکی را بچسبید / لعنت بر این مافیای مرموز
جهان نيوز-سید مهدی سیدی: ما هنوز در «تولید حجاب» مشکل داریم. اصلا شاید بیشتر از آنکه در «مصرف حجاب» دچار چالش باشیم، در «تولید حجاب» به بحران رسیده ایم! این همه در رسانه ها و مطبوعات، بر سر و کله هم می کوبیم که حجاب خوب است یا بد؟! اما هیچکس در این مملکت هشتاد میلیونی به این سؤال مهم، پاسخ صریح نمی دهد که چرا هنوز بعد از این همه سال نتوانسته ایم در تولید حجاب موفق باشیم؟
بازاری ها می گویند پارچه مشکی کرپ کره، قواره ای 49 هزار تومان است اما آن را در بازار ایران 100 هزار تومان می فروشیم. به این قیمت ها توجه کنید: قواره چادری استات ابریشم ژاپن: 250هزار تومان - کریستال ژاپن: 180هزار تومان – کن کن ژاپن: 190 هزار تومان.
اهل فن می گویند ما درگیر مافیای پیچیده ای در پوشاک و حجاب شده ایم؛ مافیایی که به این سادگی ها دست از سر ما بر نخواهد داشت. اصلا اصلی ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیا، ما ایرانی ها هستیم (90 میلیون متر پارچه مشکی در سال) که آن را هم چینی ها و کره ای ها و ژاپنی ها برایمان خلق می کنند. آن وقت ما گیر داده ایم به صنعت خودرو که چرا پراید و نیسان آبی هر روز صدها نفر را به سینه قبرستان می کشد. بیش از 95 درصد پارچه های چادر مشکی موجود در بازار وارداتی است و می‌توان گفت تولید داخلی، تنها کمتر از 5 درصد این بازار را تشکیل می دهد.
اصلا در این سال ها برای «اقتصاد حجاب» هیچ فکری نکرده ایم. اگر زنی متمایل باشد حجاب خود را به صورت حداکثری و البته بدون فشار مالی، رعایت کند، با چالش های فراوانی مواجه می شود. این همه سند بالادستی برای بحران آب و هوا و ایدز و آموزش جنسی و فرهنگ ترافیک نوشته ایم، اما برای تولید حجاب، دریغ از یک خط سیاستگزاری آمرانه!
برخی می گویند تکنولوژی پارچه مشکی در انحصار آمریکا و ژاپن است که کره جنوبی هم این تکنولوژی را از آمریکا به دست آورده است. اما سؤال اصلی این است که آیا این تکنولوژی از موشک و زیردریایی و برجام و اینترنت ملی، پیچیده تر است؟ ای کاش آمریکا به این نتیجه می رسید ما را در واردات چادر مشکلی هم تحریم کند. شاید باید همه کنگره های عفاف و حجاب کشور را تعطیل کنیم و از حضار بخواهیم فقط یک چیز را مطالبه کنند: تولید حجاب ایرانی؛ بستن درهای واردات و شکستن دست های مافیا.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ab
Iran, Islamic Republic of
یک نفر که تولیدی لباس داشت خودش گفت برای مجوز تولید پارچه مشکی چادری که اقدام کردم بعد از چند سال یکی از مسئولان وقت گفت که زیاد خودت را خسته نکن قرار نیست به شما مجوز تولید دهیم چون کسانی که واردات را در دست دارند ما را اینجا گذاشته اند تا به شما مجوز تولید ندهیم اگر من نوعی به شما الان مجوز دهم فردا باید دنبال کار دیگه باشم و مجوز شما هم از اعتبار می افتد ...
افشین
Iran, Islamic Republic of
این تیپ مقالعه را 20 سال پیش هم خوانده ام مافیا و رانت پشت این مقوله چادر خوابیده است
Iran, Islamic Republic of
آره آقای آمریکا ، میشه ما را با بستن درهای واردات تحریم کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
زیاد پیچیده نیست ؟؟ بروید در خیابان پاسداران گلستان ششم دست چپ ببینید هرچه میخواهید حواله میدنهند !!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا این حق چادری های عزیز هست که بدون هیچ دغدغه مالی بتونند چادر مناسبی را انتخاب کرده و بخرند نه اینکه مجبور باشند یک چادر رو تا وقتی که تار وپودش از هم گسسته بشه سر کنند!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جریان انقلابی به ویژه رسانه های دارای دغدغه ارزشی باید با تمام قوا برای اولویت بندی موضوعات فرهنگی اجتماعی با هم هم‌افزایی کنند. یک صدا به جایی نخواهد رسید، مدیران مسئول و سردبیران رسانه های مجازی و مکتوب انقلابی باید برای مسائلی (مثل مطالبه تولید چادر مشکی در داخل) و هر نوع مطالبه دینی دیگر لااقل ماهی، فصلی یکبار با هم جلسه مشترک بگذارند و چند مورد اصلی در حوزه فرهنگی اجتماعی (چون سیاسی که خود به خود وجود دارد، ولی در فرهنگ و حوزه دینی هم افزایی لازم است)، را انتخاب و برای ورود جمعی با مطالب عمیق و تاثیرگذار وارد شوند.
مثلا فرض بفرمایید به طور همزمان و با افق روشن، موضوع «پر رنگ شدن مطالبه دینی» را در جامعه پیگیری کنند و این که چرا امروز مطالبه آزادی پوشش و شریعت گریزی در جامعه حتی از مطالبه معیشت هم فزونی گرفته، آن چنان که جهت حرکت سکان اجرایی کشور را می تواند (علیرغم ضعفهای وحشتناک موجود) به سمت تمایلات نفسانی خود تغییر دهد؟! و چه راهکارهایی برای پررنگ کردن مطالبه دینی در جامعه وجود دارد. البته باید توجه داشت تا زمانی که جامعه از قشری گری محض به سمت عمق و باطن و افق معرفتی دین نرود و علمای عامل و عرفای عظام ما الگوی آحاد جامعه قرار نگیرند و سیاستمداران ما به تاسی از امام راحل و رهبر فرزانه و عالم رباّنی ما به سمت عجین کردن بینش سیاسی با صفای باطنی و تقوای شخصی پیش نروند(که رسانه ها می توانند در این خصوص مطالبه گر تقوای سیاسی باشند)، جامعه به سمت آرمان های انقلاب حرکت نخواهد کرد. قبل از کار سیاسی، باید هرچه زودتر به مثابه اورژانس به سمت احیاء فرهنگ دینی و مطالبه معرفتی مردم حرکت کرد و رسانه های انقلابی و مدیران و مسئولان آنها در این خصوص قطعا در مقابل حضرت حق باید پاسخگو باشند. خداوند نعمت هدایت رسانه ای جمعی را به ایشان عطا کرده و حیف است که از این منبر علاوه بر مسائل روز سیاسی، اصل و ریشه جهت دهنده به بینش جامعه یعنی مسائل معرفتی و فرهنگ دینی مغفول واقع شود.
فردای قبر و قیامت شما به عنوان مسئولان رسانه باید پاسخگو باشید که چرا در مقابل رسانه های زنجیری که علاوه بر مسائل سیاسی،‌موضوعات دینی و معرفتی را با تشریک مساعی هم به طور آشکارا و پنهان هجمه می کنند و جمع زیادی را در جامعه به سمت خود می کشند، شما تنها به درگیری های روزمره سیاسی (که البته در جای خود لازم و واجب است) پرداخته و از مسائل عمیق دینی و معرفتی غافل مانده اید.
اگر کارهای عمقی و معرفتی بزرگ را امروز رسانه های انقلابی در کنار روزمرگی های سیاسی خود لحاظ نکنند، زمانی خواهد رسید که دیگر اساسا جایگاه و زمینه ای برای طرح مسائل ارزشی و دینی نخواهد بود و نه سر می ماند و نه دستار!
چطور جریان های سکولار و لیبرال و پلورال با تمام قوا در یک سینرژی و هم افزایی حیرت انگیز با هم در مطبوعات و فضای مجازی هماهنگ به سمت موضوع مشخصی حمله و هجمه وارد می کنند و نتیجه اش را هم با فشار از پایین و چانه زنی از بالا می‌گیرند، خب جریان ارزشی هم برای پررنگ کردن مطالبات و مسائل معرفتی که زاینده بصیرت و بینش عمومی است با تاسی از آیه قرآن که خداوند می‌فرماید: «اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا»؛ عمل کنند و روح مطالبه گری دینی که مولد تقوا و سپس فرقان و تشخیص و بصیرت است را با تشریک مساعی با سایر رسانه های ارزشی هم سو در جامعه بدمند و بدانند که یدالله مع الجماعه.
چه اشکال دارد که شما جماعت رسانه ای به همراه همه اعضاء خود دیدارهای متناوب و مفیدی را با علمای ربّانی و عامل (نه علمای ظاهر که فقط در قشر و حرفهای کلیشه ظاهر مانده اند) که دارای نفس رحمانی هستند برگزار کنید و از آن ها برای ادامه راه رهنمود و توان و انگیزش ظاهری و باطنی بگیرید تا بتوانید با مطالب عمیق و تاثیرگذار، به مثابه «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی»، جامعه ای را با خودتان همراه کنید. مثلا علمایی از اولیاء خدا امروز هنوز در قید حیات هستند مثل آیت الله قائنی در مشهد، آیت الله سید محمد صادق طهرانی(فرزند ارشد علامه طهرانی) در مشهد، آیت الله صمدی آملی (که نفس گرمش را از استاد خود علامه حسنزاده به ارث برده) و خود حضرت علامه حسنزاده آملی و سایر علمای عاملی که علوم ظاهری را با علوم باطنی و صفای باطنی درآمیختند ( و مثلا از طریق افراد آگاهی چون آیت الله مصباح این عرفا را پیدا کنید) و شما به عنوان تاثیرگذاران در افکار عمومی جامعه که به نعمت منبر و تریبون (رسانه) مفتخر و موید هستید، از این بزرگواران برای هدایت عمومی جامعه به سان مُبلغان دینی و سیاسی بهره گیرید.
امروز همه ما و به ویژه شما رسانه ای های ارزشی در جهاد اکبر هستیم و این جهاد به مراتب از جهاد اصغر سخت تر و شدیدتر است و البته نتایجش نیز بسیار پربارتر خواهد بود و ابزار این جهاد هم فقط و فقط افزایش تقوا است که خداوند فرموده است:
وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًا
وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا
اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا
ان شاءالله با رعایت تقوا اول در جمع خود و سپس تزریق و مطالبه آن در جامعه راه خروج از دشواری ها و سهل شدن امر و بصیرت و تشخیص هم برای خود و هم برای جامعه توسط منبری که دارید افزون شود.
ان شاء الله موفق و برقرار باشید
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
با این دولتمردان که ما داریم اگر آمریکا در چادر مشکی ما را تحریم کند آقایان بر اساس سند 2030 حتما اصل حجاب را تحریم می کنند تا خیال همه راحت شود!!!