کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد قرائتی از مدرک گرایی در حوزه های علمیه

21 تير 1396 ساعت 22:49

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از آنچه مدرک گرایی در حوزه های علمیه دانست، انتقاد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در گردهمایی مشترک ائمه جمعه استانهای خراسان رضوی و سمنان در مشهد گفت: مدرک گرایی ما را ضایع کرده است زیرا طلبه عضو هیات علمی 6 ماه در سال تدریس می کند و دانشجوی وی نیز برای کسب نمره در کلاس حاضر می شود.

 
وی افزود: این در حالی است که یک امام جماعت در تمام طول سال با افراد سر و کار دارد و کسی که در مسجد حاضر می شود هدفش رضای خداست.
 
وی با بیان اینکه مدرک گرایی حوزه های علمیه را پوسانده است اظهار کرد: باید به آخوندهای سنتی برگردیم و در این زمینه به یک تحول نیاز داریم.
 
حجت الاسلام قرائتی گفت: 18 میلیون دانش آموز، دانشجو و فرهنگی در روزهای تابستان اوقات فراغت خود را هدر می دهند و همه به این دلیل است که در بین افراد دیپلم، لیسانس و طلبه مهارت آموزی وجود ندارد.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نامه ای به مدیران حوزه های علیمه قم، خراسان و اصفهان بر ضرورت مهارت آموزی بین طلاب تاکید کرده اند.
 
وی اظهار کرد: ارتباط امامان جمعه با نسل نو بسیار کم است در حالی که باید مانند رهبر معظم انقلاب که هر بار با یک گروه از شاعران، هنرمندان، دانشجویان و اقشار مختلف جلسه می گذارند، امامان جمعه نیز چنین کنند.


کد مطلب: 532926

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/532926/انتقاد-قرائتی-مدرک-گرایی-حوزه-های-علمیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com