پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انتقاد قرائتی از مدرک گرایی در حوزه های علمیه

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 532926
رئیس ستاد اقامه نماز کشور از آنچه مدرک گرایی در حوزه های علمیه دانست، انتقاد کرد.
انتقاد قرائتی از مدرک گرایی در حوزه های علمیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در گردهمایی مشترک ائمه جمعه استانهای خراسان رضوی و سمنان در مشهد گفت: مدرک گرایی ما را ضایع کرده است زیرا طلبه عضو هیات علمی 6 ماه در سال تدریس می کند و دانشجوی وی نیز برای کسب نمره در کلاس حاضر می شود.
 
وی افزود: این در حالی است که یک امام جماعت در تمام طول سال با افراد سر و کار دارد و کسی که در مسجد حاضر می شود هدفش رضای خداست.
 
وی با بیان اینکه مدرک گرایی حوزه های علمیه را پوسانده است اظهار کرد: باید به آخوندهای سنتی برگردیم و در این زمینه به یک تحول نیاز داریم.
 
حجت الاسلام قرائتی گفت: 18 میلیون دانش آموز، دانشجو و فرهنگی در روزهای تابستان اوقات فراغت خود را هدر می دهند و همه به این دلیل است که در بین افراد دیپلم، لیسانس و طلبه مهارت آموزی وجود ندارد.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نامه ای به مدیران حوزه های علیمه قم، خراسان و اصفهان بر ضرورت مهارت آموزی بین طلاب تاکید کرده اند.
 
وی اظهار کرد: ارتباط امامان جمعه با نسل نو بسیار کم است در حالی که باید مانند رهبر معظم انقلاب که هر بار با یک گروه از شاعران، هنرمندان، دانشجویان و اقشار مختلف جلسه می گذارند، امامان جمعه نیز چنین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *