سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آمریکا لغو تحریم سودان را به تعویق انداخت

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 532798
دونالد ترامپ لغو تحریم‌های سودان را سه ماه دیگر به تاخیر انداخت تا به گفته وزارت خارجه آمریکا در صورت «حفظ اقدامات مثبت» خارطوم، این تحریم‌ها رفع شود.
آمریکا لغو تحریم سودان را به تعویق انداخت
به گزارش  جهان نيوز به نقل از فارس، طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا و در حالی که مقامات سودانی منتظر لغو تحریم‌های این کشور توسط آمریکا هستند، واشنگتن باز هم این روند را به تاخیر انداخته است.روز سه شنبه(دیروز) در حالیکه تنها دو روز به اجرای وعده آمریکا برای رفع تحریم‌‌های سودان باقی مانده بود، وزیر خارجه سودان از واشنگتن خواست تا به وعده‌هایش برای رفع تحریم‌ها عمل کند.

سودان و آمریکا در دوره اوباما درباره همکاری برای مبارزه با تروریسم، مشارکت در تحقق صلح در جنوب سودان و کمک به ارسال کمک‌های انساندوستانه به مناطق جنگ‌زده توافق کرده بودند. اما حالا وزارت خارجه آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای به تاخیر انداختن سه ماهه لغو تحریم‌های سودان خبر داده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، دوره مرور و بازبینی رفع تحریم‌های سودان را تمدید کرده و لغو تحریم‌ها را برای سه ماه دیگر به تعویق انداخته است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «فرمان اجرایی رئیس‌جمهور دوره بازبینی را برای سه ماه دیگر تمدید می‌کند و این فرمان در صورتی که دولت سودان اقدامات مثبتی را که سبب ایجاد فرمان اجرایی ۱۳۷۶۱(فرمان اجرایی اوباما برای لغو تحریم‌های سودان) شد، حفظ کند، زمینه لغو تحریمها را فراهم می‌کند».

وزارت خارجه آمریکا در توضیح «اقدامات مثبت دولت سودان» نوشته که این شامل «حفظ توقف خصومت‌ها در مناطق جنگ زده سودان، بهبود دسترسی‌های انسان دوستانه در سراسر سودان و حفظ همکاری با آمریکا در پرداختن به منازعات منطقه‌ای و تهدید تروریسم» می‌شود.   در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بر مسائل دیگری هم اشاره شده؛ مسائلی که فراتر از توافق صورت گرفته قبلی واشنگتن و خارطوم می‌رود.

در بیانیه آمده است: «فراتر از این موارد کلیدی مرتبط با لغو اغلب تحریم‌های سودان، دولت(آمریکا) همچنین متعهد به شدت بخشیدن به تعامل با دولت سودان بر سر مسائل گسترده‌تر حیاتی از قبیل مذاکره جاری‌مان برای بهبود وضعیت حقوق بشر و همچنین اطمینان یافتن از اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی می‌باشد».
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *