شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خروج دومین شناور مغروقه از اروندرود در سال جاری

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 532047
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: امسال دومین شناور مغروقه از آبراه بین المللی اروندرود در مقطع خرمشهر خارج شد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، عادل دریس روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: این شناور از نوع دوبه با 40 متر طول، هشت مترعرض، چهار متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 200 تن در محدوده کشتی سازی اروندان خارج شد.

وی گفت: این شناور از نوع شناورهای نیمه سخت به شمار می آمد و جزو 39 فروند شناور مغروقه ای است که قرار است از بستر اروندرود خارج شود.

دریس اضافه کرد: عملیات خارج سازی این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند رود پس از 2 ماه تلاش شبانه روزی و به دست متخصصان داخلی انجام شد.

وی به آغاز عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه اروندرود با اعتبار 625 میلیارد ریال از شهریور پارسال اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 18 فروند مغروقه در اروندرود با همت متخصصان داخلی خارج شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود:از سال 1372 تاکنون 181 فروند شناور مغروقه شامل 56 فروند شانور مغروقه از اروند رود و 125فروند از رودخانه کارون خارج شده است.

وی اظهارکرد: با پاکسازی کامل رودخانه های اروند و کارون تردد و پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در بندرخرمشهر میسر می شود و این امر موجب رونق اقتصادی و توسعه منطقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا خرمشهر به دلیل واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است.

نخستین اسکلهٔ خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *