يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ماکرون خواستار تغییر قانون انتخابات شد

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 531100
رئیس جمهور فرانسه خواستار تغییر قانون انتخابات در فرانسه و از این راه تسهیل ورود احزاب کوچک‌تر به پارلمان این کشور شد.
ماکرون خواستار تغییر قانون انتخابات شد
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از دویچه وله، امانوئل ماکرون ‌دوماه پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری جدید فرانسه در برابر نمایندگان مجمع ملی و سناتورهای دو مجلس فرانسه "راه رادیکال و نویی" را در سیاست فرانسه وعده داد.

وی خواستار تغییر قانون انتخابات در فرانسه و از این راه تسهیل ورود احزاب کوچک‌تر به پارلمان این کشور شد. او در کاخ ورسای در برابر نمایندگان دو مجلس این کشور به این موضوع پرداخت.

در انتخابات مجمع ملی فرانسه که بر مبنای نظام اکثریتی دومرحله‌ای استوار است، بخت احزاب کوچک برای پیروزی و ورود به این مجمع به شدت کاهش می‌یابد.

ماکرون همچنین خواستار آن شد که شمار نمایندگان پارلمان مجمع ملی و سنای فرانسه تا یک سوم اعضای کنونی کاهش یابد. او بر این نظر است که کاهش شمار نمایندگان می‌تواند پیامدهای مثبتی بر کیفیت عملکرد پارلمان داشته باشد.

وی در ادامه گفت برای تحقق چنین اقدامی می‌توان از همه‌پرسی استفاده کرد. در صورتی که پیشنهاد رئیس جمهوری جدید فرانسه پذیرفته شود، شمار کرسی‌های مجمع ملی از ۵۷۷ به ۳۸۵ کرسی، و شمار کرسی‌های مجلس سنای این کشور از ۳۴۸ به ۲۳۲  کرسی کاهش خواهد یافت.

مکرون‌همچنین اعلام کرد که شرایط فوق العاده برقرار شده در کشور پس از رویدادهای تروریستی ماه نوامبر ۲۰۱۵ در پائیز سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به پایان خواهد رسید. او در این باره گفت: «من با پایان دادن شرایط فوق‌العاده در پائیز، آزادی شهروندان فرانسوی را بار دیگر به آنها برمی‌گردانم. »
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *