کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاگرد مکتب علی(ع) مرگ بر آمریکا نمی‌گوید!

28 خرداد 1396 ساعت 13:15


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق؛ محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا آنها را منتشر کرده گفته است:
«ما ۱۴۰۰ سال پیش رهبری داشتیم که اجازه فحاشی به مخالفان خود را نمی‌داد و در حق آنها دعا می‌کرد. اگر ما امروز مدام فحش داده و مرگ بر این و آن بگوییم شاگرد خوبی برای مکتب امام علی (ع) نخواهیم بود».
او همچنین اظهار کرده است: مهمترین مأموریت حضرت ولیعصر (عج) نه برقراری نماز و روزه بلکه اقامه عدل است![۱]
*آقای رهامی حکماً در جریان تفاوت معنای «فحش»، «ناسزا»، «مطالبه» و «آرمانخواهی» نیست...
چه اینکه فحش عبارتی است که نسبت فحشا می‌دهد، ناسزا عبارتی است ناشایست که به یک فرد شایسته اطلاق می‌شود و معانی مطالبه و آرمانخواهی نیز محرز است.
اگرچه این نگاه که حکما منظور رهامی شعارهای مهمی مثل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» بوده است یک نگاه مضیّق و بدبینانه به نظر می‌رسد اما با توجه به سابقه جریان خاص در جهت تقلا برای لکه دار کردن شعار مهم «مرگ بر آمریکا»، طرح شعار فتنه‌آمیز «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در سال ۸۸ و تندروی نامیدن هرگونه حرکت انقلابی، می‌توان حکم به درستی این انگاره داد.
این در حالی است که از باب مثال، شعار مرگ بر آمریکا در واقع ترجمان قرآنی عبارت «جاء ‌الحق و زهق الباطل» است و منظور آن هم مطالبه نیستی و تمام شدگی برای کاخ سفید و طرح آرمان مبارزه با سیاست‌های ظالمانه و سلطه‌جویانه هیئت حاکمه آمریکاست.
در این شعار که مخاطب آن صرفاً کاخ سفید است، نه فحش و نه هیچ ناسزایی خطاب به هیئت حاکمه آمریکا مطرح نمی‌شود بلکه صدای مظلومیت مردم ایران فریاد می‌شود که خواستار نابودی این سیاست‌ها و عوامل اجرا شدن آنها هستند.
در ماجرای اسرائیل و آل سعود هم به شرح ایضاً مسئله آشکار است و نیازی به توضیح بیشتر وجود ندارد.
صحبت‌های رهامی راجع به مأموریت حضرت صاحب‌الامر(عج) و اینکه نماز و روزه جزو مأموریت‌های مهم ایشان نیست! هم ناشی از یک التقاط است که مقولات مرتبط با دین الهی و شرع مقدس را در طول یکدیگر می‌بیند نه در عرض هم.
بدیهیست که در نگاه طولی، بحث اهمّ و مهم مطرح می‌شود. این در حالی است که در حاکمیت شیعی، مقولات مختلف اجتماعی، دینی، سیاسی و غیره هریک در جای خود پر اهمیت‌ترین است و پرداختن به یکی، بهانه‌ای برای نپرداختن به دیگری یا کمرنگ کردن آن دیگری نیست.
چه اینکه بنا بر نقلی، حضرت امام خمینی(ره) در روزهای انقلاب حتی نسبت به تصحیح حمد و سوره مردم نیز اقدام کرده و فرموده بودند که ما برای همین کارها انقلاب کردیم.
و یا سخنی از مقام معظم رهبری وجود دارد که می‌فرمایند: نماز نشانه حکومت صالحان است.
به نظر می‌رسد التقاط اشاره شده بایستی بیش از این مورد هشدار نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه قرار گیرد و از طرفی باب کنایه به نظام اسلامی به بهانه‌هایی مثل عدالت و اخلاق و... یک‌بار برای همیشه از سوی اصلاح‌طلبان بسته شود.
رهامی چند سال قبل طی اظهاراتی به رئیس‌جمهور روحانی نسبت «بی‌عرضه» داده بود و در یک مصاحبه هم ادعا کرده بود که مجلس اصولگرای نهم، اجازه اختلاس میلیاردها تومان از بیت‌المال را داده است.
او زمان دیگری هم در ایام پیشابرجام، در مصاحبه با خبرگزاری دولت ایرنا مدعی شد که تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده است.[۲]

۱_ http://www.isna.ir/news/96032715003
۲_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940604000192
 


کد مطلب: 527664

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/527664/شاگرد-مکتب-علی-ع-مرگ-آمریکا-نمی-گوید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com