پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۵

شاگرد مکتب علی(ع) مرگ بر آمریکا نمی‌گوید!

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 527664
شاگرد مکتب علی(ع) مرگ بر آمریکا نمی‌گوید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا آنها را منتشر کرده گفته است:
«ما ۱۴۰۰ سال پیش رهبری داشتیم که اجازه فحاشی به مخالفان خود را نمی‌داد و در حق آنها دعا می‌کرد. اگر ما امروز مدام فحش داده و مرگ بر این و آن بگوییم شاگرد خوبی برای مکتب امام علی (ع) نخواهیم بود».
او همچنین اظهار کرده است: مهمترین مأموریت حضرت ولیعصر (عج) نه برقراری نماز و روزه بلکه اقامه عدل است![۱]
*آقای رهامی حکماً در جریان تفاوت معنای «فحش»، «ناسزا»، «مطالبه» و «آرمانخواهی» نیست...
چه اینکه فحش عبارتی است که نسبت فحشا می‌دهد، ناسزا عبارتی است ناشایست که به یک فرد شایسته اطلاق می‌شود و معانی مطالبه و آرمانخواهی نیز محرز است.
اگرچه این نگاه که حکما منظور رهامی شعارهای مهمی مثل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» بوده است یک نگاه مضیّق و بدبینانه به نظر می‌رسد اما با توجه به سابقه جریان خاص در جهت تقلا برای لکه دار کردن شعار مهم «مرگ بر آمریکا»، طرح شعار فتنه‌آمیز «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در سال ۸۸ و تندروی نامیدن هرگونه حرکت انقلابی، می‌توان حکم به درستی این انگاره داد.
این در حالی است که از باب مثال، شعار مرگ بر آمریکا در واقع ترجمان قرآنی عبارت «جاء ‌الحق و زهق الباطل» است و منظور آن هم مطالبه نیستی و تمام شدگی برای کاخ سفید و طرح آرمان مبارزه با سیاست‌های ظالمانه و سلطه‌جویانه هیئت حاکمه آمریکاست.
در این شعار که مخاطب آن صرفاً کاخ سفید است، نه فحش و نه هیچ ناسزایی خطاب به هیئت حاکمه آمریکا مطرح نمی‌شود بلکه صدای مظلومیت مردم ایران فریاد می‌شود که خواستار نابودی این سیاست‌ها و عوامل اجرا شدن آنها هستند.
در ماجرای اسرائیل و آل سعود هم به شرح ایضاً مسئله آشکار است و نیازی به توضیح بیشتر وجود ندارد.
صحبت‌های رهامی راجع به مأموریت حضرت صاحب‌الامر(عج) و اینکه نماز و روزه جزو مأموریت‌های مهم ایشان نیست! هم ناشی از یک التقاط است که مقولات مرتبط با دین الهی و شرع مقدس را در طول یکدیگر می‌بیند نه در عرض هم.
بدیهیست که در نگاه طولی، بحث اهمّ و مهم مطرح می‌شود. این در حالی است که در حاکمیت شیعی، مقولات مختلف اجتماعی، دینی، سیاسی و غیره هریک در جای خود پر اهمیت‌ترین است و پرداختن به یکی، بهانه‌ای برای نپرداختن به دیگری یا کمرنگ کردن آن دیگری نیست.
چه اینکه بنا بر نقلی، حضرت امام خمینی(ره) در روزهای انقلاب حتی نسبت به تصحیح حمد و سوره مردم نیز اقدام کرده و فرموده بودند که ما برای همین کارها انقلاب کردیم.
و یا سخنی از مقام معظم رهبری وجود دارد که می‌فرمایند: نماز نشانه حکومت صالحان است.
به نظر می‌رسد التقاط اشاره شده بایستی بیش از این مورد هشدار نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه قرار گیرد و از طرفی باب کنایه به نظام اسلامی به بهانه‌هایی مثل عدالت و اخلاق و... یک‌بار برای همیشه از سوی اصلاح‌طلبان بسته شود.
رهامی چند سال قبل طی اظهاراتی به رئیس‌جمهور روحانی نسبت «بی‌عرضه» داده بود و در یک مصاحبه هم ادعا کرده بود که مجلس اصولگرای نهم، اجازه اختلاس میلیاردها تومان از بیت‌المال را داده است.
او زمان دیگری هم در ایام پیشابرجام، در مصاحبه با خبرگزاری دولت ایرنا مدعی شد که تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده است.[۲]

۱_ http://www.isna.ir/news/96032715003
۲_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940604000192
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَيَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِكَ
حسین
Iran, Islamic Republic of
از دست ما که کاری بر نمیاد . خدا مریضان اسلام را شفای عاجل دهد...
آمین
Iran, Islamic Republic of
اقای رهامی و دوستان و همفکرانش معلوم است نه امام علی ( ع )را میشناسند و نه با دقت قران و ادعیه معصومین ( ع) را خوانده اند .وگرچه شاگرد و ارادتمندمرحوم اقای منتظری اند حتی پیام ایشان را که فرمودند : "شعار مرگ بر امریکا یادتان نرود" را هم شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل نشنیده اند .و گویا با منطق امام خمینی ( ره ) کاملا بیگانه اند . جناب اقای رهامی لطفا خود را به نادانی نزنید سری به کوچه و بازار ودانشگاه و حوزه واز غرب اسیا تا شمال افریقا و حتی در اروپا و... بزنید تا متوجه شوید شعار مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر ان اندیشه وجریانی که نزدیک یک قرن است که خشونت و فساد و مرگ و بی عدالتی و فحشا و ترور و کودتا و اعتیاد و مقابله با اموزه های انبیاء ( ع ) را در سرلوحه کار خود قرار داده است . این شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل از همان لعن و نفرینهای فراونی است که ائمه علیهم السلام به بنی امیه و بنی عباس و... لعنت الله علیهم اجمعین در زیارات و ادعیه مفرستادند و ما امروز میفرستیم و فردا فرزندانمان خواهند فرستاد . ان شا ء الله . این شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا که جبهه اصلاحات امریکایی از ان ناراحت است از سنخ همان " قاتلهم الله " قران است .
باقری
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛ خدمت آقای رهامی باید عرض شود که اولاً: شعار مرگی که علیه ایادی استکبار سر داده می شود توهین نیست بلکه دعاست؛ اینکه زودتر بمیرند تا عذابشون کمتر بشه و از طرفی مسلمانان بیشتر آسایش داشته باشند؛ به قول بعضی ها قاعده بُرد بُرد. ثانیاً ما از زبان قرآن کریم علیه شیطان بزرگ و همدستانش شعار می دیم.آنجا که می فرماید:« قُل موتوا بغیضکم» آل عمران/119
سید
Iran, Islamic Republic of
بابا کی مردم فحش داده اند ! مرگ نفرین است . نه فحش
این نفریرن ولعن در ایات متعددقرانی نسبت به شیطان و مستکبرین و ظالمین هست .و در دعاها بویژه زیارت عاشورا همه اش نفرین است .
این مرگ برآمریکا بعنوان نماد شیطان هم نفرین است .
نه فحش
يك طلبه
Iran, Islamic Republic of
كلا تريپشون اينه كه يك صفحه رو مي بينن بقيه رو نمي بينن.
Iran, Islamic Republic of
پس تكرار مى كنيم مرررررگ بر آمريكا
Iran, Islamic Republic of
حرف درستی است .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم به تازگی در همایش فعالان ستادهای انتخاباتی خود فرموده‌اند : «امیدواریم روزی مرگ از همه شعارها جمع شود».

هرچند صلح‌طلبی از کمالات است و با تدبیر رفتار نمودن از اصول اولیه مدیریت سیاسی - نظامی در اسلام به شمار می‌رود اما در کنار آن شواهد متعددی در قرآن کریم (که تا روز قیامت باقی است) وجود دارد که مانع از تحقّق آرزوی رئیس جمهور محترم است و برای نمونه چند مورد از آن تقدیم می‌گردد :

1 - آیه 119 سوره مبارکه آل عمران: قُل موتوُا بِغَیظِکُم یعنی مرگ بر منافقان که از ما ناراحت هستند!

2 - آیه 8 سوره مبارکه محمد (صلی الله علیه و آله) : والذین کَفروا فَتَعساً لَهُم یعنی مرگ بر کافران

3 - آیه اول سوره مبارکه مسد : تَبَّت یَدا ابی لَهبٍ وَ تَبّ یعنی نفرین بر ابولهب و مرگ بر او

4 - آیه 10 سوره مبارکه ذاریات : قُتِلَ الخَرّاصوُن یعنی مرگ بر دروغ‌پردازان

5 - آیات 19 و 20 سوره مبارکه مدّثر : فَقُتِلَ کَیفَ قَدَّر ثُمَّ قُتِلَ کَیفَ قَدَّر یعنی دو بار مرگ بر کسی که علیه اسلام نقشه می‌کشید

6 - آیه 17 سوره مبارکه عبس : قُتِلَ الاِنسانُ ما اَکفَرَهُ یعنی مرگ بر انسان ناسپاس

7 - آیه 4 سوره مبارکه بروج : قُتِلَ اَصحابُ الاُخدُود یعنی مرگ بر آنها که مؤمنان را زنده زنده در گودال سوزاندند

اینکه ما می‌گوییم مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر کفّار ضمن آنکه رُحَماءُ بَینَهُم پیش روی ما است ریشه‌ای قرآنی برگرفته از اَشِدّاءُ عَلی الکُفّار دارد. این شعار مرگ بر منافقان و کفار، عزّت اسلام و ایران را تأمین می‌کند و اعلام برائت از آنان است. امام زمان ارواحنا فداه هم در عصر ظهور همین شعار را عملی می‌فرمایند و اینطور نیست که بفرمایند هر ظلمی به اسلام شد، "بر گذشته‌ها صلوات"!

ما ملّتی صلح‌طلب و عزّت‌مند هستیم اما زیر بار ظلم هم نمی‌رویم و با اعلام برائت از کفّار و ظالمان جهان، شعار مرگ بر اسرائیل را روی موشک که هیچ روی پوشک نوزادان خود هم خواهیم نوشت.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منبع:جهان نیوز
مجید
Iran, Islamic Republic of
آشیخ، پس زیارت عاشورا که دائم لعن می کند، از اسلام نیست؟ حدیث قدسی نیست؟ شما را چه می شود؟
Iran, Islamic Republic of
خدا در قرآن چند بار مرگ بر کافران می گوید چگونه علی (ع) از روش قرآن عدول می کند.
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا طبعش لطیفه دیگه!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
به جاش بگیم مادرت به عزات بنشینه چطوره؟!
حسین
Iran, Islamic Republic of
عجب! شما اینا چطور فهمیدی که امام راحل عظیم الشان ما متوجه نشدند؟!!!!!!!!!
رضایی
Iran, Islamic Republic of
پس ما هم شماهارو مثل امیرالمومنین علیه السلام فقطددعا میکنیم