دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

یونیسف: جان چهل هزار کودک در رقه در خطر است

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 525579
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) طی هشداری اعلام کرد درگیری ها در رقه، جان بیش از 40 هزار کودک را تهدید می کند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از آسوشیتدپرس از بیروت، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه طی هشداری اعلام کرد درگیری ها در رقه، جان بیش از 40 هزار کودک را تهدید می کند.
 
اعلام این هشدار توسط یونیسف در حالی است که خشونت ها در اطراف این شهر که تحت سلطه تروریست های داعش قرار دارد، باعث آواره شدن بسیاری از ساکنان شهر و مناطق اطراف آن شده است. همچنین بر اساس گزارش های یونیسف، حدود 80 هزار کودک در حال حاضر در سرپناه های موقت و اردوگاه های این منطقه زندگی می کنند.
«نیروهای دموکراتیک سوریه» که مورد حمایت آمریکا قرار دارند اوایل هفته کنونی حمله به رقه را آغاز کردند. نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز حملات هوایی خود را از آن زمان به بعد تشدید کرده اند.
 
«گرت کاپلار» مدیر منطقه ای صندوق حمایت از کودکان ملل متحد در این باره گفت: "بر اساس برآوردهای انجام شده، 40 هزار کودک همچنان در شرایط بسیار خطرناک در رقه به سر می برند و راه گریزی نهدارند. بسیاری از این کودکان در آتش و شلیک متقابل میان دو گروه گرفتار شده اند." وی همچنین از همه طرفین درگیری ها در این منطقه درخواست کرد تا معبری امن را به وجود بیاورند تا افرادی که خواهان ترک کردن منطقه هستند بتوانند در امنیت خارج شوند.
 
بر اساس گزارش دیده بان حقوق بسر سوریه، بیش از 26 حمله هوایی شبانه در رقه باعث کشته شدن 17 نفر شد. یک تن از این افراد نیز از فعالان این دیده بان بود.
 
بر اساس دیگر گزارش های منتشر شده، حملات هوایی رقه همزمان با شلیک توپخانه و شلیک موشک بود. برخی دیگر از گزارش ها نیز از استفاده از بمب های فسفر در حملات ائتلاف حکایت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *