شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۵

پررنگ‌تر شدن سایه جنگ با پیروزی ائتلاف روحانی و اصلاح طلبان

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 520612
آمریکا با بستن قرارداد با عربستان آن هم در بدو پیروزی حسن روحانی و اصلاح طلبان در ایران، خط بطلانی بر پروژه رقیب هراسی اصلاحاتی‌ها در فرآیند انتخابات کشیدند، و به نوعی سایه جنگ برطرف که نشد هیچ بلکه خیلی پررنگ تر از قبل شد.
پررنگ‌تر شدن سایه جنگ با پیروزی ائتلاف روحانی و اصلاح طلبان
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین آزادی فعال دانشجویی در یادداشتی با اشاره به قرداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان نوشت: آمریکا با بستن این قرارداد آن هم در بدو پیروزی حسن روحانی و اصلاح طلبان در ایران، خط بطلانی بر پروژه رقیب هراسی اصلاحاتی‌ها در فرآیند انتخابات کشیدند، و به نوعی سایه جنگ برطرف که نشد هیچ بلکه خیلی پررنگ‌تر از قبل شد.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:

« با انتخاب مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری همانطور که وی وعده داده بود، فرآیند برجام‌های بعدی با طرح عناوین آنها توسط «رکس تیلرسون»، وزیرخارجه آمریکا آغاز شد، تیلرسون در کنفرانسی که با حضور همتای عربستانی‌اش برگزار شد؛ پایان دادن به برنامه موشکی بالستیک تهران و دست برداشتن از همکاری با محور مقاومت در منطقه را شرط تغییر روابط ایران با سایر کشورهای جهان برشمرد.

ترامپ با حضورش در عربستان و انعقاد بزرگ ترین قرارداد تسلیحاتی با دشمن متخاصم کشورمان یعنی حکومت مستبد سعودی و طرح موضوعات ضدایرانی در بیخ گوش کشورمان و دفاع از اسرائیل نشان داد که برای آمریکا فرقی نمی‌کند که در ایران به اعتدالیون بر سر کار بیایند یا نیایند، آنها بر اصول ایدئولوژی خود مصر هستند و این ایران و دولت آن است که باید از اصول خود همانند برجام 1 عقب‌نشینی کند.

آمریکا با بستن این قرارداد آن هم در بدو پیروزی حسن روحانی و اصلاح‌طلبان در ایران، خط بطلانی بر پروژه رقیب هراسی اصلاحاتی‌ها در فرآیند انتخابات کشیدند، و به نوعی سایه جنگ برطرف که نشد هیچ بلکه خیلی پررنگ تر از قبل شد.

نکته جالب آن است که وزیر خارجه نیز بجای اقدامات دیپلماتیک همچون گذشته به توییت کردن بسنده می‌کند و روابط ایران با کشورهای منطقه از حاشیه خلیج فارس گرفته تا حاشیه دریای خزر هر روز تیره تر از دیروز می‌شود.

حسن روحانی و تیمش با توجه به صحبت‌هایشان در تضعیف ساختارهای نظام و سپاه پاسداران کار سختی در سیاست خارجه خود در چهار سال پیش رو دارند. آیا آنها بازهم اقدام به دادن امتیازات بیش‌تر به آمریکایی‌ها و عقب نشینی از اصول ایدئولوژی می‌کنند؟

با انتخاب مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری همانطور که وی وعده داده بود، فرآیند برجام های بعدی با طرح عناوین آنها توسط رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا آغاز شد، تیلرسون در کنفرانسی که با حضور همتای عربستانی اش برگزار شد؛ پایان دادن به برنامه موشکی بالستیک تهران و دست برداشتن از همکاری با محور مقاومت در منطقه را شرط تغییر روابط ایران با سایر کشورهای جهان برشمرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور مردم سایه جنگ رو از سر کشور برداشته. شما نظر دیگه ای دارید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته باید روحانی پشتوانه مردم را بفهمد نه کدخدا. کدخدا تیغ می زند و تیغل.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بله این حضور مردم هست که سایه جنگ رو از سر کشور برداشته ولی کدام مردم، مردمی که از ترس جنگ و ادامه تحریمها به ....رای دادند!
پس مردم شجاعی که از تحریمها نمیترسند و گوش به فرمان رهبر عزیز هستند موجب اقتدار کشورند نه ...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
من به شما اطمینان میدهم که هیچ جنگی با ایران اتفاق نخواهد افتاد. چرا؟
1- فلسفه وجودی اسرائیل این است که آمریکا بتواند تا آخرین قطره نفت، همواره بهانه ای برای دخالت در خاورمیانه داشته باشد.
2- لذا آمریکا برای توجیه دخالت های خود لازم میداند که همواره یک دشمن بلقوه ای مانند ایران را در برابر اسرائیل داشته باشد.
3- وجود ایرانی امن برای سلامت عبور تانکر های نفت از خلیج فارس ضروری است. و هر گونه اغتشاش در حوزه خلیج فارس به ضرر آنها تمام میشود.
4- تحرکات اخیر آمریکا در منطقه فقط انفعالی بوده و به منظور ایجاد توازن قوا در منطقه صورت میگیرد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر به هر دلیلی جنگ بشود اصلاح طلبان مرد جنگ هستند . یا باید بازهم بسیجیان از ناموس انان دفاع کنند