شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
قالیباف:

ثروت‌اندوزی مسئولان سرآغاز فساد در جامعه

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 517070
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثروت‌اندوزی و اشرافی‌گری مسئولان در هر رده‌ای که باشند آغاز فساد در جامعه است و فسادهای موجود در جامعه از اینجا سرچشمه می‌گیرد.
ثروت‌اندوزی مسئولان سرآغاز فساد در جامعه

به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف در برنامه انتخاباتی خود در شبکه 4 سیما در پاسخ به سؤالی در مورد داشتن التزام عملی به ساده‌زیستی و مقابله با اشرافی‌گری گفت: داشتن التزام عملی در این زمینه الزاماً در ساده‌زیستی نیست و مهم‌ترین بحث این است که برای آنچه مدیر یا مسئولی بتواند تأثیرگذار باشد باید رفتار و گفتار وی با هم منطبق باشد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات ساده‌زیستی افزود: ثروت‌اندوزی و اشرافی‌گری مسئولان در هر رده‌ای که باشند آغاز فساد در جامعه است و فسادهای موجود در جامعه از اینجا سرچشمه می‌گیرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ اگر مدیری عملاً به سمت اشرافی‌گری رفت معنی آن این است که او در زندگی آسیب‌پذیر است و اگر فرهنگ اشرافی‌گری در وی بود به دنبال یک نیاز مادی است و افرادی هستند که از این فرصت سواستفاده کرده و این فرد را تطمیع کنند و از این طریق او را بشکنند و وارد شوند و رانت و فساد و فرصت‌های نابرابر از اینجا آغاز می‌شود.
قالیباف خاطرنشان کرد: چرا مردم ما ندادند محمدباقر قالیباف کجا زندگی می‌کند، بچه‌های وی چه‌کار می‌کنند و چقدر دارایی دارند البته ما هیچ وقت مخالف داشتن اموال برای کسی نیستیم اما کسی که بنا است تا تمشیت امور یک جامعه را در دست بگیرد باید شفافیت داشته باشد و البته اگر مردم در این حوزه اطلاع داشته باشند بخشی از فساد از بین می‌رود.
وی افزود: البته ما بحثی هم در هوشمندسازی و شفافیت در ساختارها نیز ایجاد شود، داریم که آن بحث جداگانه است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *