يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۲

روحانی حتی در یک جلسه شورای عالی سینما حضور نیافت

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 515785
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نارضایتی و گلایه‌مندی هنرمندان کشور گفت: در این دولت نقشه مهندسی فرهنگی اجرایی نشد و رئیس جمهور حتی در یک نشست شورای عالی سینما حضور نیافت که نشان‌دهنده عملکرد دولت در عرصه هنر است.
روحانی حتی در یک جلسه شورای عالی سینما حضور نیافت
به گزارش جهان نيوز، سید محمد حسینی با اشاره به مناظره امروز میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که با موضوعات سیاسی و فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اخبار اعلام شده مناظره در مباحث فرهنگی برگزار می‌شود که توقع از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این است که مواضع خود را در این عرصه مهم به صورت روشن و شفاف بیان کنند.
وی افزود: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید در این مناظره به صورت شفاف اعلام کنند که آیا در مسائل داخلی و سیاست‌های کلی کشور و به مکتب امام و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اعتقاد راسخ دارند و به دنبال عمل به این فرامین هستند یا فقط در این عرصه به حرف زدن بسنده می‌کنند و نگاه به خارج از کشور دارند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری فتنه 88 بیان کرد: این 6 نفر نامزد ریاست جمهوری درباره اتفاقات 88 باید اعلام موضع کنند که آیا این اتفاقات را فتنه می‌دانند یا خیر؟.
این عضو هیأت علمی دانشگاه درباره حوزه سیاست خارجی تشریح کرد: با کاندیداهای انتخابات روند مد نظر خود را برای برجام اعلام کنند که آیا به همین صورت برجام را پیش می‌برند که منافع ملت از دست برود و یا از موضع عزت و اقتدار طرف‌های مقابل را وادار به انجام تعهدات خود می‌کنند و نحوه تعامل با غرب به نحوی که غربی‌ها احساس نکنند که ما تسلیم و مرعوب هستیم و هر کار بخواهند می‌توانند بکنند را مشخص کنند.
حسینی در ادامه با بیان مواردی در حوزه فرهنگ تصریح کرد: در حوزه فرهنگی موارد بسیاری قابل طرح است از جمله شعارهای  پرطمطراق که در سال 92 از طرف رئیس فعلی دولت مطرح شد، اما در عمل به هنر بها داده نشد و در این 4 سال تلاش بر گفتار درمانی کردند تا اقدام عملی و مؤثر در این عرصه.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نارضایتی و گلایه‌مندی هنرمندان کشور گفت: در دولت فعلی نقشه مهندسی فرهنگی اجرایی نشد و رئیس جمهور حتی در یک جلسه از شورای عالی سینما حضور پیدا نکرد که اینها نشان‌دهنده نوع عملکرد دولت در عرصه فرهنگ و هنر است.
گفتنی است؛ سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بجنورد حضور یافت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *