شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

قریب به نیمی از معتادان 20 تا 30 سال سن دارند

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 515178
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس میانگین سنی معتادان 17 تا 20 سال را 9 درصد، 20 تا 30 سال 44 درصد، 30 تا 40 سال 33 درصد، 40 تا 50 سال 10 درصد و 50 تا 65 سال را 4 درصد اعلام کرد.
قریب به نیمی از معتادان 20 تا 30 سال سن دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ویژه ساماندهی معتادان حاد و پرخطر که از اسفندماه سال 955 آغاز و تا پایان خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح هزار و 168 نفر در مراکز پذیرش شدند که 70 نفر از آنها زن بودند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: تعداد 565 نفر در کمپ های ترک اعتیاد و تعداد 603 نفر در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز (دهکده سلامی) تحت درمان قرار گرفتند.
ابراهیمی با اشاره به افزایش ظرفیت دهکده سلامی شیراز به 500 نفر و بهره برداری از آن در مهر سال 95 با تامین اعتبار شش ونیم میلیارد تومان از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مالی برای درمان معتادان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.
وی درباره ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان فارس گفت: در فارس 105 کمپ 60 نفری، جمعا 6 هزار نفر ظرفیت برای پذیرش معتادان وجود دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس درمورد حمایت از زنان معتاد و کارتن خواب تاکید کرد: 3 کمپ ترک اعتیاد برای خانم ها در نظر گرفته شده که تحت برنامه‌های درمانی و آموزشی هستند که علاوه براین پس از خروج از کمپ‌ها تحت مراقبت هم قرار می‌گیرند.
ابراهیمی یکی از اقدامات و پیگیری‌های مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس را تجهیز کارگاه های آموزشی دانست و بیان کرد: با جذب اعتبار 100 میلیون تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر 7 کارگاه آموزشی در رشته های خیاطی، برق ساختمان، نقاشی ساختمان، لوله کشی، مکانیک خودرو  با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در دهکده سلامی درحال فعالیت است.
به گفته وی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برای 364 نفر معتاد بهبود یافته در مشاغل گوناگون با همکاری اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شیراز فرصت شغلی ایجاد کرده است که این روند ادامه خواهد داشت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس افزود: باتوجه به گردش مالی مافیای مواد مخدر، 2 هکتار پارکینگ برای ساماندهی اموال و خوردروهای قاچاقچیان مواد مخدر اختصاص داده شده است که این اقدام به بنیان‌های اقتصادی آنها ضربه وارد می‌کند.
وی به کشفیات انواع مواد مخدر در فروردین ماه سال جاری که بیش از 3 تُن بوده است نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا کنون 650 نفر خرده فروش مواد مخدر به مراجع قضایی معرفی شده اند.
افتتاح اولین بیمارستان تخصصی ترک اعتیاد جنوب کشور
ابراهیمی همچنین از افتتاح اولین بیمارستان تخصصی ترک اعتیاد جنوب کشور در شهرک گلستان شیراز با ظرفیت 35 تخت خبر داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس میانگین سنی معتادان 17 تا 20 سال را 9 درصد، 20 تا 30 سال 44 درصد، 30 تا 40 سال 33 درصد، 40 تا 50 سال 10 درصد و 50 تا 65 سال را 4 درصد دانست و تصریح کرد: متاسفانه در گذشته حساسیت مردم و مسولین به پیشگیری، کنترل و درمان اعتیاد ضعیف بوده که توانستیم با تعامل سازنده بین دستگاه های استان امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را تقویت و جزء استان‌های پیشتاز در کشور باشیم.
ابراهیمی در پایان بر لزوم توجه خانواده‌ها به فرزندانشان تاکید کرد و گفت: با آموزش و حساس شدن خانواده‌ها نسبت به جوانان می‌توانیم 60 تا 70 درصد از اعتیاد پیشگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *