سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

حرکت کاروان اقوام در آستانه روز ملی خلیج فارس

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 512314
مدیر کاروان اتحاد اقوام ایرانی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی در آستانه روز ملی خلیج فارس کاروان اتحاد اقوام ایرانی از شیراز حرکت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: ۱۰ اردیبهشت جشن باشکوهی در ساحل بندرعباس برای گرامیداشت این روز برگزار خواهد شد.
حرکت کاروان اقوام در آستانه روز ملی خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، غلامعلی کاظمی قشقایی گفت: روز گذشته 30 نفر از نمایندگان اقوام کشورمان از شیراز پس از زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ سفر خود را آغاز کرده‌اند تا همزمان با روز ملی خلیج فارس در 10 اردیبهشت جشن باشکوهی در ساحل بندرعباس برگزار کنند.
وی افزود: این اقوام مربوط به سیستان و بلوچستان،‌آذربایجان، کردستان، ترکمن،‌ تالش و همچنین قشقایی‌ها به عنوان میزبان این حرکت سفر خود را به سمت استان هرمزگان آغاز کرده‌اند و همزمان با روز ملی خلیج فارس با گروه کاملتری این جشن ملی را برگزار خواهیم کرد.
مدیر کاروان اتحاد اقوام ایرانی درباره حمایت دولتی‌ها از این اقدام مردمی،‌ تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی و اقدامات این حرکت  مردمی بوده و هیچ سازمان و ارگانی متولی این حرکت نیستند، ضمن اینکه دولت هم هیچگونه حمایت مالی و غیر مالی از این حرکت انجام نداده است. 
کاظمی درباره سابقه این حرکت مردمی هم گفت: 2 سال پیش با حرکت کاروان اقوام ایرانی از شیراز به سمت بوشهر همزمان با روز گرامیداشت خلیج فارس و پیاده‌روی 400 کیلومتری صورت گرفت اما امسال برای سومین سال متوالی این کاروان می‌کوشد در روز ملی خلیج فارس به بندرعباس برود.
وی خاطرنشان کرد: پیام کاروان اتحاد اقوام ایرانی برای مردم کشورمان آن است که اقوام و قومیت‌های ایرانی همواره متحد در کنار یکدیگر و زیر یک چتر قرار داشته و برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش کرده و خواهند کرد؛ ضمن اینکه به جامعه بین‌المللی هم این پیام را می‌دهیم اقوام ایرانی که برای وجب به وجب خاک کشورشان جان خود را نثار کرده‌اند برای ادامه همین مسیر آماده هستند و جهانیان هم بدانند که نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد بود.
مدیر برگزاری جشنواره‌های کشور افزود: روز 10 اردیبهشت که کاروان اتحاد اقوام ایرانی در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس جهت گرامیداشت این روز گردهم می‌آیند ضمن اینکه یک عروسی واقعی و جشن سنتی با برگزاری یک پیوند زناشویی بین 2 جوان قشقایی که در همین کاروان حضور دارند در همین روز انجام خواهد شد.
کاظمی افزود: همه حاضرین در این کاروان از نوادگان بزرگ ایرانی مانند ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک‌خان جنگلی و صولت‌الدوله قشقایی که روزگاری برای این خاک و مرز و بوم جنگیند تا آسایش، امنیت،‌ عزت و افتخار را به این ملت اهدا کنند هستند ضمن اینکه همین سرداران بزرگ کوشیدند پرچم کشورمان همواره برافراشته باشد و برای این راه خون خود را اهدا کردند و ما هم سینه خود را در برابر دشمان سپر کرده تا به جهانیان بگوییم اقوام ایرانی همواره در دفاع از کشورمان آمادگی لازم را دارند.
مدیر کاروان اتحاد اقوام ایرانی تصریح کرد: فرزندان سرداران بزرگ ایران هم اکنون پرچم فرهنگی را در دستان خود داشته و همه تلاش خود را برای حفظ هویت ملی به کار بسته‌اند و می‌کوشند تا اصالت خود را حفظ کنند.
وی اظهار داشت: همزمان با چهارمین روز سفر با حضور بر سر مزار سردار مرتضی جاویدی از سرداران دفاع مقدس با شهدای هشت سال جنگ تحمیلی پیمان می‌بندیم ضمن اینکه انشاء الله در روز دهم اردیبهشت هم یک کاروان بزرگ با پوشش و لباس محلی که برآمده از قومیت‌های ایرانی است در ساحل نیلگون خلیج فارس جشن ملی پاسداشت این روز را برگزار می‌کنند.
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس، اقوام مختلف ایرانی با حلقه زدن در کنار یک پرچم بزرگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز آن اتحاد اقوام ایرانی را نشان خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *