دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ورود سامانه بارشی جدید پس از اتمام بارشهای اخیر

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 512026
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه باران، امروز و فردا در برخی نقاط همچون غرب، جنوب شرق و شمال شرق ادامه دارد، گفت: پس از پایان این بارشها، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.
ورود سامانه بارشی جدید پس از اتمام بارشهای اخیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، احد وظیفه  درباره وضعیت جوی سه‌روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود همچنان به فعالیت خود در برخی نقاط ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از عصر امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب شرق و شمال شرق کشور پدید می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز شدت بارشها در کهگیلویه و بویراحمد و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه بارشی رفته‌رفته کاهش می‌یابد و فقط صبح فردا  برخی نواحی جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شرق و شمال شرق کشور بارانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از خروج این سامانه از کشور سامانه جدیدی وارد خواهد شد، اظهار کرد: سامانه جدید بارشی روز چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که گستره آن بخشهایی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ پیامد ورود این سامانه جدید بارشی به کشور، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

متصدی افزود: از امروز تا روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از چهارشنبه عصر و طی روزهای پنج شنبه و جمعه روی خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید در پاره‌ای مناطق جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، بنابراین پدیده گردوخاک در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اردبیل با صفر درجه و بندرعباس با 38 درجه بالای صفر را سردترین و گرمترین نقاط ایران دانست و گفت: تهران امشب و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و مجدداً از روز چهارنشبه بارشهای پراکنده باران آغاز خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *