دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

لاریجانی: دولت سوریه گاز سارین نداشت

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 510413
رئیس مجلس گفت: روش‌هایی که دولت آمریکا در پیش گرفته در سالهای گذشته نیز انجام شد و نتیجه ای جز بحران تروریست در منطقه نداشت.
لاریجانی: دولت سوریه گاز سارین نداشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان؛
علی لاریجانی رئیس مجلس شورا ی اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 20 فروردین) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت ایام فرخنده تولد امام جواد و امام علی(ع) به نمایندگان و ملت ایران گفت: امام علی(ع) اولین فردی بود که با پیامبر(ص) بیعت کرد و در همراهی با پیامبر مشقت‌های فراوانی را متحمل شد و همواره در کنار پیامبر بود.
وی ادامه داد: امام علی(ع) کسی بود که پیامبر(ص) زمانی که می‌خواست به مدینه حجرت کند در بستر وی خوابید و خطر را به جان خرید.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه امام علی(ع) همواره در تمام جنگها در کنار پیامبر بود اظهار داشت: امام علی تنها در جنگ تبوک در کنار پیامبر نبود که آن هم به خواست خود پیامبر بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام علی(ع) همواره در جنگها کنار پیامبر بود که نمونه‌اش چنگ بدر اولین جنگ اسلام بود افزود: در جنگ احد که مسلمانان پس از شکست پراکنده شده بودند امام علی(ع) با زخمهایی که داشت د رکنار پیامبر ایستاد و مسلمانان را کنار یکدیگر جمع‌آوری کرد و او کسی بود که خیبر به دست او فتح شد.
لاریجانی با بیان اینکه علی(ع) محور حق‌نمای هستی است، گفت: در زندگی این امام معصوم 4 چیز در صدر کارهایش بود که حفظ شرف، ادای وظیفه، وفای به پیمان، درستی در قول بود.
وی تصریح کرد: امام علی(ع) همواره در پیشرفت کارها تقوا و امانت داشت و رقیبان او از هیچ کاری برای رسیدن به مقصود سیاسی خود پرهیز نکردند و هر اقدامی را انجام دادند و ما افتخار می‌کنیم پیشوایمان و پیشوایمان انقلاب امام علی(ع) است.
وی با اشاره به حمله اخیر آمریکا به سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب اظهار داشت: کدام مرجع بین‌المللی این ادعای آمریکا را بررسی کرده که آمریکایی‌ها براساس آن به سوریه حمله کردند.
لاریجانی با اشاره به استفاده سلاح‌های شییمایی ضد مردم ایران از سوی صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه مردم ایران گفت: صدام بارها در فاو، حلبچه در جنگ علیه ایران از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد تماما با همکاری غربیها صورت گرفت و در طول یکسال بارها صدام از سلاح شیمیایی علیه مردم ایران استفاده کرد اما هیچ اقدامی از سوی غربیها در این باره ندیدیم.
وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها با دستاویز قرار دادن یک ادعای واهی و به دلیل اینکه از حقوق بشر و حقوق بین‌الملل حمایت کرده‌اند به سوریه حمله کردند و باید سوال شود چرا آنها نگذاشتند یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و سپس اقدامات انجام دهند.
رئیس مجلس با اعلام اینکه دولت سوریه گاز سارین نداشته که در ادلب استفاده کند، اظهار داشت: دولت سوریه دلیلی نداشت با توجه به پیروزیهایی که به دست آورده از سلاح شیمیانی در خان شیخون استفاده کند.
لاریجانی تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها قطعا آتش بحران در منطقه را که خود در ایجاد آن دخیل بودند را شعله‌ورتر می‌کند.
وی با طرح این سوال که آیا حمله آمریکایی‌ها به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم موفق بوده است یا خیر، گفت: آمریکایی‌ها به بهانه وجود سلاحهای شیمیایی در عراق به این کشور حمله کردند.
رئیس مجلس در همین زمینه تصریح کرد: پاول وزیر خارجه آمریکا در آن زمان لیستی از مراکز شیمیایی عراق را تهیه کرده بود که همان لیست بهانه‌ای برای حمله به عراق شد.
لاریجانی ادامه داد: پس از پیروزی مخالفان صدام جلال طالبانی رئیس جمهور عراق شد و بعدها اعلام کرد آن لیست پاول را بررسی کردیم و چیزی نیافتیم و به طور نمونه یکی از آدرسهایی که پاول در لیست خود داده بود بررسی کردیم که آن یک طویله بود.
وی تصریح کرد: با این حمله آمریکا آیا چیزی حل می‌شود؟ آیا جنگ خاتمه می‌یابد و یا یک راهکار سیاسی حاصل می‌شود.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به سوریه یک شروع است و نه پایان، عنوان کرد: با این اقدام آمریکا آتش بحران در سوریه روشنتر می‌شود.
لاریجانی با بیان اینکه پس از اقدام آمریکا علیه سوریه برخی کشورهای ناتوان هلهله به راه انداخته‌اند، گفت: این کشورها آمریکا را به باطلاق سوریه دعوت کردند اینها همان کسانی هستند که در شرایط بحران قطعا به صورت دیگری عمل می‌کنند.
وی تصریح کرد: ملت ایران سخت‌ترین شرایط را در استفاده از سلاحهای شیمیایی ضد خود تجربه کرده و مجلس شورای اسلامی ادعای دروغین برای اقدامات ماجراجویانه را محکوم می‌کند.
رئیس مجلس با بیان اینکه باید گروه حقیقت‌یاب برای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی در ادلب تشکیل شود گفت: باید بررسی شود این سلاحهای شیمیانیی از کدام مرزهای سوریه وارد این کشور شده و چه گروهی از آن استفاده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
وقتی میگی دولت سوریه گاز سارین نداشت، معنیش اینه که ممکنه گازها و عوامل شیمیایی دیگری داشته باشه! نه؟! مثلا میخواستی از دولت قانونی و مردم سوریه دفاع کنی جناب؟!
بقول مرحوم شریعتی، برای از بین بردن یک حقیقت، لازم نیست باهاش خوب بجنگی، کافیه ازش بد دفاع کنی.
آقای یکی به میخ و نعل زن! برای خاطر خدا، یکبار هم که شده از مواضع دوگانه دست بردار.
دولت اسد به دفاع آبکی امثال تو هیچ احتیاجی نداره. چون ...... بگی که سوریه همین چند سال قبل، کاملا خلع سلاح شیمیایی شد، و اصولا هیچ بمبی (شیمیایی) در اختیار نداشت و این صرفا یک نقشه کثیف از طرب آمریکاییهای صهیون بود برای بمباران زیرساختهای سوریه و ............
یا علی