شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

این‌جراحی آدم را پشیمان می‌کند

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 508962
خیلی ها فکر می کنند دکتر ها می توانند همان کاری را که نرم افزار فوتوشاپ با تصویر یک فرد چاق انجام می‌دهد، روی بدن بیماران هم پیاده کنند اما نمی‌دانند که...
این‌جراحی آدم را پشیمان می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از سینا نیوز، خیلی ها فکر می کنند دکتر ها می توانند همان کاری را که نرم افزار فوتوشاپ با تصویر یک فرد چاق انجام می‌دهد، روی بدن بیماران هم پیاده کنند اما نمی‌دانند که...

دکتر مسعودی متخصص جراحی زیبایی و استاد دانشگاه، درباره اشتیاق زیاد افراد چاق در مورد جراحی های زیبایی اندام می گوید: «من نمی فهمم چرا مردم در این مورد تا این حد سادگی به خرج می دهند. رویای لاغر شدن و داشتن اندامی که در فیلم ها و تبلیغات می بینند خیلی تحریک کننده است اما از مردم انتظار داریم در مورد این روش لاغری به خوبی تحقیق کنند.»
 
او ادامه می دهد: «تمام اعمال جراحی شرایطی دارند که بیمار باید آنها را داشته باشد تا جراحی روی بدنش جواب بدهد، اما در تبلیغات جراحی های زیبایی اصلا به این موضوع اشاره نمی شود.

همین مسئله باعث می شود که هر فردی با خودش فکر کند که نامزد خوبی برای جراحی است، در مورد لیپوساکشن هم اوضاع همینطور است.

برای همین من به بسیاری از متقاضیان اعمال جراحی زیبایی می گویم مشتری، چون آنها بیمار نیستند.»

دکتر مسعودی به موارد غیرمناسب جراحی های تخلیه چربی اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر بسیار از خانم هایی که به علت زایمان دچار چاقی شده اند برای لیپوساکشن مراجعه می کنند و فکر می کنند چون فقط چاقی شکمی دارند بدنشان برای اینکار مناسب است، در حالی که جراحی ساکشن چربی نیاز به شکمی قوی با چربی زیاد زیر جلدی و پوستی زخیم دارد.»

این متخصص درباره عواقب جراحی های لاغری گفت: «باید به کسانی که می خواهند این جراحی را انجام دهند بگوییم به خوبی درباره عواقب احتمالی آن تحقیق کنند و مهمتر اینکه حتما به پزشکی مراجعه کنند که تخصص کافی را داشته باشد.

مطئنا یک پزشک خوب و معتبر در ماهواره ها تبلیغ نمی‌کند. اگر مردم نسبت به این موضوع بی توجه باشند ممکن است دچار یکی از مشکلاتی شوند که به عنوان عواقب جراحی غیرمناسب تخلیه چربی می شناسیم مثل به وجود آمدن توده های چربی و خون، برداشت بیش از حد چربی، کم آبی ناگهانی برای بدن، حساسیت به دارو یا ماده بی هوشی و... که هر کدام از آنها می توانند بسیار حاد و خطرناک باشند.»

دکتر مسعودی به عواقب خفیف این جراحی ها هم اشاره می کند: «تمام عوارض لیپوساکشن حاد نبوده و ظاهری و خفیف تر هستند، کمرنگ یا بی رنگ شدن پوست، افتادگی، ناصافی، فرو رفتگی، لخته شدن خون و...»

او در پایان به مردم توصیه کرد که قبل از جراحی در مورد عوارض آن از پزشک خود سوال کنند و به از انطباق ویژگی های جسمی خودشان با جراحی مطمئن شوند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *