شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
زاهدی:

یک بانک هر شب از بانک مرکزی وام می گیرد

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 507719
وزیر سابق علوم گفت: بانکی در این کشور هر شب از بانک مرکزی وام می گیرد و صبح آن رقم را با سود ۳۴ درصد باز می گرداند تا تراز مالی داشته باشد.
یک بانک هر شب از بانک مرکزی وام  می گیرد
به گزارش جهان نيوز، محمد مهدی زاهدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشورتی شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی جامعه رای این جبهه تاکید کرد: جامعه رای ما تمامی مردم جامعه هستند و از تمامی نیروهای انقلابی نیز استقبال می کنیم.
وی ادامه داد: این جبهه برنامه ریزی کامل و طولانی مدت دارد و تنها برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی نکرده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ارزش ها مشخص است، ولایت فقیه، قانون اساسی، گفتمان انقلاب و... از ارزش های بسیار مهم است.
زاهدی تصریح کرد: افرادی که در لیست این جبهه قرار گرفته اند دارای سابقه مشخص هستند که همواره تابع انقلاب و رهبری بوده و هستند.
وی در ادامه سخنان خود به ایجاد یک دولت شیشه ای اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد که دولتی تشکیل بدهم مهمترین آن شیشه ای و شفاف بودن آن است که به غیر از مباحث امنیتی مابقی موارد برای مردم روشن باشد.
وزیر سابق علوم ادامه داد: زمانیکه همه چیز شفاف باشد و مردم نظارت داشته باشند شاهد فساد و تخلف نخواهیم بود.
دولت نهم یک دولت عملگرا و مردمی بود
زاهدی تصریح کرد: به نظر من دولت نهم یک دولت عملگرا و مردمی بود اما دولتی را که من مد نظر دارم عملکراتر از دولت نهم است زیرا امروز با تجربه بیشتر فعالیت خود را انجام می دهیم.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم به وعده های خود عمل نکرده است، گفت: امروز بیکاری و تورم برای همه در کشور روشن است که تاثیر مستقیم بر وضعیت معیشت مردم دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه حتی ادبیات این دولت نیز در حد مردم ایران نیست زیرا هیچگاه ادبیات منقلی، گلابی و عذاب الهی در میان مردم جایگاه ندارد.
زاهدی افزود: مردم خوزستان به دلیل بی کفایتی و بی برنامه ای دولت ها با مشکل مواجه هستند اما برخی این مشکلات را عذاب الهی عنوان می کنند.
وی تاکید کرد: من به دنبال دولتی هستم با مدیریت جهادی که تنها به فکر رفع مشکلات مردم باشد.
بانک سرمایه طی ۲.۵ سال ۶ مدیرعامل تغییر داده است
وزیر سابق علوم تصریح کرد: امروز مشکلات اقتصادی در کشور فراوان است که مهمترین آن مشکلات بانکی است زیرا بانک سالاری و بانک گریزی در کشور وجود دارد.
زاهدی یادآور شد: بانکی در این کشور هر شب از بانک مرکزی وام می گیرد و صبح آن رقم را با سود ۳۴ درصد باز می گرداند تا تراز مالی داشته باشد.
وی ادامه داد: سود ۳۴ درصد و ۲۲ درصد هیچکدام اسلامی نیست اما متاسفانه شاهد پرداخت و دریافت این رقم ها هستیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: زمانیکه یک بانک به یک کارتن خواب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کند و سپس با تحقیقات مشخص می شود آن فرد تنها ۱۰ میلیون تومان گرفته جای تاسف و نشان از ضعف است.
زاهدی ادامه داد: بانک سرمایه طی ۲.۵ سال ۶ مدیرعامل تغییر داده که جای تاسف و نگرانی است که شاهد جابه جایی سیاسی هستیم.
وی تصریح کرد: باید وضعیت اقتصادی ساماندهی شود و به خصوص سود بانکی نیز باید مشخص گردد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *