يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

محاصره کامل داعش در موصل

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 507396
عناصر گروه تروریستی داعش در پی قطع راه‌های منتهی به غرب شهر موصل توسط نیروهای عراقی، هم‌اکنون در محاصره کامل قرار گرفته‌اند.
محاصره کامل داعش در موصل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای عراقی تمامی راه‌های منتهی به غرب موصل را مسدود کرده‌اند و عناصر داعش را در آخرین پایگاه این گروه تروریستی در این کشور محاصره کرده‌اند.

ژنرال «رابرت مک‌گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش با اعلام این خبر به خبرنگاران، روز یکشنبه گفت: «گروه داعش در محاصره قرار دارد، شب گذشته لشکر نهم زرهی ارتش عراق مقر این گروه را در نزدیکی "بادوش" واقع در شمال غرب موصل، که آخرین راه منتهی به این شهر است قطع کرد. »

مک‌گورک افزود: «تمامی عناصر مسلح مستقر در موصل، در این شهر نابود خواهند شد. »گزارش‌ها از غرب موصل حاکی است که نبرد شدیدی بین نیروهای دولتی عراق و داعش در جریان است و به گفته مک‌گورک، نیروهای عراقی بتدریج پیشروی کرده و حومه غرب موصل را در کنترل خود می‌گیرند.

در همین حال «سرتیپ یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مشترک عراق از حمله این نیروها به محله «باب الطوب» در حاشیه شهر قدیمی موصل خبر داد.

رسول گفت: «این نبرد سختی است، ما با دشمن نامنظمی می‌جنگیم که خود را در میان شهروندان مخفی می کند و از تله‌های انفجاری و بمب‌گذاری انتحاری استفاده می‌کند؛ عملیات ما باید با دقت انجام شود تا به غیرنظامیان آسیب نرسد. »
نیروهای عراقی تقریبا ۵ هفته پیش کنترل نیمه شرقی موصل را به دست گرفتند و اکنون برای تصرف نیمه غربی شهر با داعش میجنگند.

موصل، پر جمعیت‌ترین شهر عراق بعد از بغداد است. رود دجله این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند، نیمه غربی موصل با اینکه کمی از نیمه شرقی کوچک‌تر است اما تراکم جمعیت در آن بسیار بیشتر است.تخمین زده می شود که حدود ۷۵۰ هزار نفر در نیمه غربی شهر زندگی می‌کند که به غذا و خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند و سرنوشت آنها موجب نگرانی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *