کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویزیت رایگان در قالب اردوی جهادی

9 اسفند 1395 ساعت 12:26

فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط گروه های جهادی در مناطق محروم این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 200 نفر از روستائیان این شهرستان در قالب اردوهای جهادی بسیج به صورت رایگان ویزیت شده اند.


به گزارش جهان نیوز سرهنگ پاسدار رضا سامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستایی این شهرستان با همکاری بسیجیان این شهرستان در قالب 20 دوره از اردوهای جهادی انجام شده است.
وی ادامه داد: این طرح فرهنگی و اجتماعی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در روستاهای محروم بخش های مرکزی و سراجو اجرا شده است.
سرهنگ سامی اضافه کرد: در اردوهای جهادی، گروه های متشکل از پزشکان، پرستاران، بهیاران و دانشجویان بسیجی، تشخیص، درمان و معرفی به مراکز درمانی را به صورت رایگان انجام می دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح های جهادی توسط بسیجیان مراغه در روستاهای محروم گفت: امسال یک باب خانه ویژه محرومان نیز با مشارکت دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و کمیته امداد این شهرستان در روستای آغجه کهل احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در راستای اجرای طرح های جهادی در روستاهای این شهرستان نیز، دانشجویان بسیجی در برداشت انواع محصولات کشاورزی از جمله برداشت گندم و نخود در مناطق محروم به صورت داوطلبانه شرکت کرده اند.
سرهنگ سامی اضافه کرد: حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های این شهرستان در طرح ها و اردوهای جهادی از جمله ساخت خانه ویژه محرومان، برداشت محصول، خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده است. 
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


کد مطلب: 505107

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/505107/ویزیت-رایگان-قالب-اردوی-جهادی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com