شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ویزیت رایگان در قالب اردوی جهادی

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 505107
فرمانده سپاه ناحیه مراغه با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط گروه های جهادی در مناطق محروم این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 200 نفر از روستائیان این شهرستان در قالب اردوهای جهادی بسیج به صورت رایگان ویزیت شده اند.
ویزیت رایگان در قالب اردوی جهادی
به گزارش جهان نيوز سرهنگ پاسدار رضا سامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و روستایی این شهرستان با همکاری بسیجیان این شهرستان در قالب 20 دوره از اردوهای جهادی انجام شده است.
وی ادامه داد: این طرح فرهنگی و اجتماعی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در روستاهای محروم بخش های مرکزی و سراجو اجرا شده است.
سرهنگ سامی اضافه کرد: در اردوهای جهادی، گروه های متشکل از پزشکان، پرستاران، بهیاران و دانشجویان بسیجی، تشخیص، درمان و معرفی به مراکز درمانی را به صورت رایگان انجام می دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح های جهادی توسط بسیجیان مراغه در روستاهای محروم گفت: امسال یک باب خانه ویژه محرومان نیز با مشارکت دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و کمیته امداد این شهرستان در روستای آغجه کهل احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در راستای اجرای طرح های جهادی در روستاهای این شهرستان نیز، دانشجویان بسیجی در برداشت انواع محصولات کشاورزی از جمله برداشت گندم و نخود در مناطق محروم به صورت داوطلبانه شرکت کرده اند.
سرهنگ سامی اضافه کرد: حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های این شهرستان در طرح ها و اردوهای جهادی از جمله ساخت خانه ویژه محرومان، برداشت محصول، خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده است. 
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *