يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۳

پناهیان:سال‌ها تشکیل مجموعه‌ای مانند جبهه مردمی به تاخیر افتاده است

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 504426
پناهیان:سال‌ها تشکیل مجموعه‌ای مانند جبهه مردمی به تاخیر افتاده است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار تشکیلاتی را باید از مدرسه ها و مسجدها آغاز کنیم، گفت: با ولایتمداری انفرادی ولایت ولی الله اعظم محقق نخواهد شد.
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز پنجشنبه پنجم اسفند در اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود، گفت: تشکیل یک مجمع از نیروهای انقلابی که به صورت تشکیلاتی و مردمی شکل گرفته مقدس است.

وی تصریح کرد: هرچند سال‌ها تشکیل چنین مجموعه‌ای به تاخیر افتاده است اما از ضرورت تشکیل این اقدامات چیزی کم نمی‌کند.

پناهیان گفت: باید شیوه سیاست‌ورزی در نظام ما اعتلا پیدا کند؛ خارج از تشکیلات اخلاق، موضع سیاسی درست و برادری کردن هنر نیست.

وی با تصریح بر این که با ولایتمداری انفرادی، ولایت ولی‌الله الاعظم محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم که تاکنون اشتباه می‌کردیم؛ سیاست‌ورزی را تازه آغاز کرده‌ایم، چون تشکیلات مرحله آغازین ولایتمداری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ضعفا در تشکیلات از استعداد اقویا بهره خواهند برد و این به نفع همه خواهد بود، گفت: افرادی که خودخواه هستند اعتقادی به کار تشکیلاتی ندارند؛ ما هنوز تشکیلاتی زندگی کردن را نیاموخته‌ایم و در زندگی هم لَنگ همین معنا هستیم.

وی ادامه داد: کمترین بودجه در کشور بودجه تعاونی است؛ به عبارتی ما تاکنون اهل تعاون راه انداختن نبوده‌ایم.

پناهیان زیباترین نوع ایثار را زندگی تشکیلاتی خواند و گفت: وقتی انسان در فضای تشکیلات قرار گرفت، گویی همه زندگی خود را فدای مؤمنان کرده است.

وی با تأکید بر این که وجود جبهه‌ای همچون «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» را از انتخابات ٩٦ مهمتر می داند، بیان داشت: تداوم و تکامل این تشکیلات مهمتر از نتایج انتخابات است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تشکیلات می‌تواند با آسیب‌های موجود جامعه برخورد کند، گفت: تنها چیزی که عمر ٤ ساله ندارد و تا اوج پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت کار تشکیلاتی است.

وی تصریح کرد: برای جامعه ما زشت است که بگویند بعد از مناظره‌ها همه چیز تعیین می‌شود.

پناهیان گفت: مردم بی‌پناه ما باید به کدام تشکیلات پناه ببرند؟ مردم نشان دادند که به پاتوق‌های سیاسی احزاب نمی توانند اعتماد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام حضور نورانی انقلابی های راستین.
چند پیشنهاد در همین راستا:
1. بودجه تعاونی های انقلابی-مردمی را به یاری همین تشکیلات بالا ببرید.
2. از سپاه درخواست کنید خانه هایی که برا مناطق محروم میسازن مدل خانه های قدیم ایرانی باشد- رجوع شود به خانه های قدیم یزد.
3. مدارس آینده مدل همیاری-همفکری گروهی باشد- مدل حوزوی
4. جهاد فرهنگ همیاری را با اکوتوریسم روستایی و تعاونی های خدماتی گسترش دهد. این بخش برای محیط زیست و اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی اساسی و بخش پایه است.
5. نیروهای جبهه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی همآهنگ شوند.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
در راستای تعاونی های انقلابی-جهادی مردمی:
. با فراخوان جبهه مردمی نه 3000 که 20 میلیون نفر می بایست از سراسر کشور بسیج شوند حتی شیرخوارگان انقلاب را هم ثبت نام کنند برای آینده.
. تمامی روستاهای کشور میتوانند هر کدام با یک تعاونی جهادی ذیل طرح اقتصاد-مقاومتی این جبهه فراگیر به ثبت برسند:
- هر روستا با یک محصول برای صادرات قدم پیش میگذارد.
- هر تعاونی سهامدار بخش اقتصاد مقاومتی جبهه میشود.
- ستادی موظف خواهد بود راه صادرات یک کالا از هر تعاونی عضو را شناسایی کرده هموار کند. (به یاری برادران در نیروهای برون مرزی)
- مرحله بعد افزودن کالایی جدید از بازیافت کشاورزی با نوآوریست.
- برآینده این فعالیتهای جهادی:
با گسترش پیوندها و هم افزایی نیروها، جهادی سراسری خواهد بود که پایه و اساس واقعی و عملی شروع اقتصاد مقاومتی و اوجگیری آنست.
- این طرح در کنار طرحهای خودکفایی روستاها و اکوتوریسم اقتصادی-فرهنگی روستایی میتواند روند شهرنشینی را برای اولین بار دگرگون کرده فرهنگ روستانشینی و اینجاد باغ شهرکهای خودکفا را جایگزین کند.
- توجه داشته باشید که تمامی سرمایه ها در یک مکان و تنها روی این طرحهای آینده محور متمرکز خواهد بود.
- در مراحل بعد رشد اقتصاد مقاومتی با طراحی درست به جایی میرسد که ساخت باغ-شهرکهای کاملآ خودکفای آینده با رویکردهای گوناگون تولیدی-خدماتی میسر خواهد بود. و این یعنی اسکان و اشتغال نسلهای جدید انقلاب در محیطی که خود در تمامی مراحل طراحی و ساخت و اقتصاد و فرهنگ آن دخیل بوده اند. (بر اساس فرهنگ و داشته های هر منطقه)

. هنگامیکه اساس و بنیان تمامی این طرحها و فعالیتها:
ایمانی-آرمانی-جهادی و بر اساس فرهنگ و اقتصاد توحیدیست
ثمره آن قرن آینده را تحت تاثیر خواهد گذارد و رهنمای نسلهای فرداست.

دقتی در زندگانی پیامبران نشان میدهد حرکتی جهانی از همان محیط پیرامونشان با کمترین امکانات آغاز شد. این معجزه و برکت توحیدست.
Iran, Islamic Republic of
" تکامل این تشکیلات مهمتر از نتایج انتخابات است "
میلیونها نفر از سراسر کشور از هر نسل انقلاب! میتوانند و باید اعلام آمادگی دهند برای تشکیل خانواده بزرگ انقلاب و انسجام بخشی آن تا نیل به اهداف متعالی: این "خانواده انقلاب" در مرحله ای از رشد بیاری خداوند جایگزین تمامیت ساختار منحط و ناکارآمد دولتی خواهد شد -که بالاجبار به ارث بردیم.