دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
وزیر نفت:

اعضای اوپک به توافق کاهش تولید پایبند هستند

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 501818
وزیر نفت با اشاره به اینکه قیمت ۶۰ دلار مورد توافق اعضای اوپک است، گفت:‌ بازار نیاز دارد برای ۶ ماهه دوم تولید را کمی کاهش دهد اما این موضوع به بحث و بررسی بیشتری نیاز دارد.
اعضای اوپک به توافق کاهش تولید پایبند هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بیژن زنگنه پس از دیدار دو جانبه با وزیر امور خارجه و وزیر انرژی ونزوئلا گفت: دوستان ونزوئلایی ما هر از گاهی به منظور تحکیم روابط بین اعضای اوپک سفرهایی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: روابط ایران و ونزوئلا یک روابط راهبردی است و سال‌های طولانی است که مواضع مشترکی را این دو کشور در میان اعضای اوپک دارند.
زنگنه گفت:‌ روابط ایران و ونزوئلا بسیار به هم نزدیک بوده و همانطور که وزیر امور خارجه ونزئولان نیز در جلسه تأکید کردند هیچ چیز نتوانسته این روابط را سست کند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار نفت خوب است و هر روز نیز بهتر می‌شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی می‌بینیم که اعضای اوپک و غیر اوپک به قولی که داده‌اند پایبند هستند و این موضوع موجب شده است که بازار عکس‌العمل مثبتی را از خود نشان دهد.
این مقام مسئول با تأکید براینکه توافق اوپک موجب کاهش ذخایر نفت می‌شود، خاطرنشان کرد: اوپک نیاز دارد که برای 6 ماه دوم نیز کمی از تولید خود را بکاهد که البته من اعلام می‌کنم این موضوع نیاز به بحث و بررسی دارد و نمی‌توان به طور قطع الان در موردش صحبت کرد.
زنگنه تصریح کرد:‌ اعضای اوپک با قیمت نفت 60 دلاری موافق هستند و ظاهراً مشکلی با این قیمت وجود ندارد.
گزارش فارس اضافه می‌کند، ملسون مارتینز وزیر انرژی کشور ونزوئلا نیز دراین دیدار با اشاره به مطلوب‌ خواندن شرایط بازار نفت گفت: همانطور که می‌بینید همه اعضای اوپک و حتی غیر اوپک به توافقی که کرده‌اند پایبندند و این پایبندی موجب شده تا بازار نفت روزهای خوبی را به خود ببیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *