دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
تیجه توزیع ناعادلانه منابع:

محرومیت عظیم استان سیستان و بلوچستان

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 501606
معاون حمایت، سلامت و خانواده کمیته امداد گفت: محرومیت عظیم استان سیستان و بلوچستان نشانه مدیریت نشدن عادلانه منابع در کشور است.
محرومیت عظیم استان سیستان و بلوچستان
معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:  در سیل سیستان و بلوچستان ۴۲۰ خانواده تحت پوشش دچار خسارت شدند که بیمه خسارت آنان پرداخت می شود.

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر,  فاطمه رهبر در نشست خبری که. امروز برگزار شد درباره فعالیت های کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد  ۹۷ هزار و ۵۰۰  خانواده یا به عبارتی تعداد ۲۳۱ هزار  نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیت های گسترده کمترین میزان خروجی های مددجو را دارد. با این شرایط تعداد ۹  هزار نفر در سال جاری از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۸۰ هزار سالمند، ۸۹ هزار زن سرپرست خانواد و ۳۶ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند.

رهبری تاکید کرد: طی اجرای طرحی تمامی وام جهزیه و ضروری به مددجویان متقاضی در تمام نقاط محروم کشور تا پایان سال جاری اعطا می شود.

وی درباره طرح اکرام و محسنین  کمیته امداد در این استان نیز بیان کرد: سرانه هر فرد در طرح اکرام ۲۶ هزار تومان و طرح محسنین ۲۵ هزار برای هر هر فرد است.

معاون حمایت، سلامت و خانواده کمیته امداد بیان کرد: بر اساس طرحی در کمیته امداد همه مددجویان بیمه حوادث شدند و در سیل سیستان و بلوچستان ۴۲۰ خانواده دچار خسارت شدند که بیمه خسارت را پرداخت می شود. بخشی از مشکلات با پرداخت این هزینه جبران می شود.

 وی با بیان اینکه محرومیت در استان سیستان و بلوچستان  گسترده است خاطر نشان کرد:  این محرومیت عظیم در این استان نشانه مدیریت نشدن عادلانه منابع در کشور دارد.

رهبر با اشاره به هم مرز بودن این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: توانمند شدن افراد در این مناطق ضریب امنیت  کشور را افزایش می دهد  و از خطرات تفرقه های قومی مذهبی و قاچاق سوخت و کالا جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: محرومیت زدایی در این استان ها  به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود. با مشکلات انگیزه برای مردم این مناطق به ماندن در مناطق مرزی از به وجود امدن بسیاری از مشکلات جلوگیری می شود.

رهبر تصریح کرد: برخی از نهادها در امر محرومیت زدایی فعال هستند، این فعالیت ها باید ساماندهی شود. برای محرومیت تمام نهادها باید همکاری داشته باشند و نمی توان تنها از کمیته امداد انتظار رفع محرومیت داشت زیرا وظیفه امداد رسیدگی به مددحویان تحت پوشش  است.

وی گفت: از مسئولان به ویژه رئیس جمهور برای سفر به این مناطق درخواست دارم تا ضمن دادن دستورات لازم امید به مردم این مناطق دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *