دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
فرمانده مرکز راهبردی آمریکا هشدار داد

رشد چشمگیر توان روسیه و چین در ساخت سلاح‌های ضد ماهواره

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 500663
ژنرال چهارستاره آمریکایی نسبت به رشد توان روسیه و چین در ساخت سلاح‌های ضد ماهواره هشدار داد.
رشد چشمگیر توان روسیه و چین در ساخت سلاح‌های ضد ماهواره
به گزارش جهان نيوز،خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک نوشت، ژنرال «جان هایتن» فرمانده مرکز فرماندهی راهبردی آمریکا در سخنانی هشدار داد که روسیه و چین در حال دستیابی به قابلیت زدن ماهواره‌های آمریکا در فضا هستند.

 ژنرال هایتن در این زمینه گفت، دیری نخواهید کشید که آن‌ها قادر به استفاده از قابلیت زدن ماهواره‌ها خواهند شد و  و می‌توانند  همه فضاپیماهایی را  که داریم تهدید نمایند .البته بهترین گزینه برای اجتناب از نبرد مهیا بودن است و آمریکا در حال انجام چنین کاری است و می‌خواهیم مطمئن شویم که همه بدانند آماده نبرد هستیم.

این ژنرال آمریکایی گفته است که روسیه در حال کاوش در قابلیت‌های ضد ماهواره‌ای چون لیزر و دیگر  موارد برای تهدید ماهواره‌های آمریکا است. وی همچنین هشدار داد که استفاده از چنین سلاحی موجب ایجاد حجم زیادی از بقای بجامانده از ماهواره‌ها در فضا می‌شود و این امر مانع دسترسی به فضا خواهد شد.

ژنرال هایتن نسبت به افزایش توانمندی فضایی چین نیز هشدار داد. اسپوتنیک در خاتمه نوشت: روسیه و چین هر دو تعهد خود در استفاده مسالمت آمیز از فضا را اعلام کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *