يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

دیوار ترامپ و مشکلات مهاجران

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 500647
​تله سور در گزارشی اعلام کرد: دیواری که رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی وعده داده است، تنها بخش ناراحت کننده این موضوع نیست.
دیوار ترامپ و مشکلات مهاجران
به گزارش مهر به نقل از «تله سور»، دیواری که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران و افراد غیرقانونی به ویژه از مرز مکزیک وعده داده است، تنها بخش ناراحت کننده این موضوع نیست.

در این گزارش به نقل از «ایلکا اولیبا کورادو» نویسنده گوآتمالایی درباره اقدام به مهاجرت خود در سال ۲۰۰۳، آمده است: افراد برای برخورداری از نعمت زندگی به آمریکا نمی روند، بلکه این اقدام را به دلیل اجبار برای خروج از کشور خود انجام می دهند.

تله سور در گزارش خود می نویسد: ترامپ اخیراً دو دستور درباره مهاجران امضا کرده است که یکی از آنها در رابطه با ساخت دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک و دیگری درباره لغو تسهیلات ورود به این کشور برای مهاجران سیاسی و پناهجویان است.

این خبرگزاری در گزارش خود می افزاید: دیواری که رئیس جمهور، جمهوریخواه آمریکا به طول سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن صحبت می کند، از مدت ها قبل و توسط «بیل کلینتون» رئیس جمهوری دموکرات این کشور در سال ۱۹۹۴ و سپس توسط «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا پایه ریزی و پیگیری شد.

در ادامه گزارش تله سور آمده است: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، می بینیم که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در دو دوره ریاست جمهوری خود با اخراج دو میلیون و ششصد هزار مهاجری که فاقد اسناد و مدارک کافی بوده اند، بیشترین سهم را در این موضوع در کارنامه خود داشته است.

این خبرگزاری به نقل از «کورادو» نویسنده گوآتمالایی می نویسد: اگر چه مردم از ترامپ به خاطر سخنان وی می ترسند، اما اوباما رئیس جمهوری بود که بیشترین نقش را در اخراج  مهاجران، به رغم حمایت شهروندان آمریکای لاتین در کمپین خود، انجام داده است. وی کسی بود که تمام مرزها با مکزیک را به حالت نظامی درآورد.

کورادو در ادامه می افزاید: ناراحت کننده ترین بخش، بدبختی انسان هایی است که زندگی خود را با هدف انجام سه شیفت کار و تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده هایی که در وطن دارند، به خطر می اندازند.

در ادامه خبرگزاری تله سور با طرح یک سوال می نویسد: آیا کشورهای مبدا برای پذیرش مهاجرانی که از آمریکا اخراج شده اند، آمادگی دارند؟

در جواب به نقل از «اومبرتو روکه بیانوئبا» معاون وزیر جمعیت، مهاجرت و امور مذهبی وزارت کشور مکزیک آمده است: دولت، اعلام می کند که برای بازگشت احتمالی یا فوری شهروندان خود در قبال سیاست آمریکا آمادگی دارد. در واقع، باید به یاد داشته باشیم که در سال ۲۰۰۸ حدود ۷۰۰ هزار نفر به این کشور بازگشته اند و هیچ پیام هشداری به دولت فدرال داده نشد.

 در ادامه تله سور می نویسد: اما شمار مکزیکی هایی که بالقوه می توانند به این کشور باز گردند بسیار بیشتر از آن چیزی است که بیانوئبا اعلام کرده است. آمریکا کشوری است که بیشترین شمار جذب مهاجر از مکزیک را دارد و در سال ۲۰۱۵ تعداد مهاجرت ها دوازده میلیون و ۵۰ هزار نفر تخمین زده شد.

خبرگزاری تله سور تاکید می کند: آمارها نشان می دهد که از یازده میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مهاجر فاقد اسناد هویتی، حدود پنج میلیون و هشتصد هزار نفر آن ها مکزیکی هستند و بقیه این افراد از کشورهای آمریکای مرکزی و آسیا آمده اند.

این رسانه آمریکای لاتین می افزاید: از طرفی، تحقیق انجام شده توسط مرکز مطالعات مالی آمریکای لاتین نشان می دهد که مهاجران مکزیکی حدود ۸۷ درصد از درآمد خود را در چرخه اقتصادی آمریکا خرج می کنند زیرا متوسط انتقال پول به مکزیک تنها حدود ۳۱۷ دلار در ماه است.

در پایان این گزارش آمده است: بار سنگین عدم حضور خانواده، منزوی شدن به دلیل ترس از اخراج شدن از آمریکا که خود باعث کار در فضایی دور از متولیان قانون می شود و ساعت های اضافی کار که باید برای استراحت در منزل صرف شود و نیز ارسال کمک مالی به خانواده در کشور مبدا از دیگر مشکلات مهاجران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *