چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

اولین افتضاح نظامی ترامپ در یمن رقم خورد

یک کشته و 3 مجروح تلفات اولین حمله نظامی به دستور ترامپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 500531
ارتش آمریکا گفته است در جریان حمله به پایگاههای القاعده در یمن یکی از نیروهایش کشته و سه نفر دیگر هم مجروح شدند.
اولین افتضاح نظامی ترامپ در یمن رقم خورد
به گزارش بی بی سی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شخصا مجوز این حمله را صادر کرده بود. این اولین حمله نیروهای آمریکایی از زمان روی کار آمدن آقای ترامپ بود. براساس این گزارش یکی از هواپیماهای آمریکایی که در این حمله شرکت داشته مجبور به فرود اضطراری شده است. به گفته ارتش آمریکا ۱۴ عضو القاعده در این حمله که صبحگاه امروز در استان البیضا صورت گرفت، کشته شدند.
 
اما منابع دیگر شمار کشته‌ها را بیشتر از این میزان برآورد کرده‌اند. این منابع همچنین از کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان در این حمله خبر دادند.  خبرگزاري آناتولي ترکيه منابع محلي همچنين اعلام کردند که در جريان اين حمله، 16 غير نظامي از جمله چندين زن و کودک جان باختند. یک مقام استان البیضا گفته است که هلی‌کوپترها یک بیمارستان، مدرسه و یک مسجد را هدف قرار دادند.
گزارش شده که چندین هلی کوپتر آپاچی در این عملیات شرکت داشتند و ۳ نفر از رهبران القاعده در میان کشته شدگان این حمله بودند. هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا حملات متناوبی به القاعده در یمن داشته اند.
القاعده ازوضعیت بی ثبات در یمن که به دنبال تجاوز عربستان به این کشور ایجاد شده استفاده کرده و حضورش را در جنوب و جنوب شرق این کشور تثبیت کرده است.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *