دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
بارسلونا 5-2 رئال سوسیداد؛ بارسلونا در نیوکمپ تیم دیگری‌ست

بارسلونا با برتری پرگل به نیمه‌نهایی رسید

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 500121
شاگردان انریکه هم با به راه انداختن جشنواره گل در نیوکمپ، به جمع چهار تیم پایانی کوپا دل ری راه پیدا کردند.
بارسلونا با برتری پرگل به نیمه‌نهایی رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از طرفداری - تیم‌های بارسلونا و رئال سوسیداد امشب از ساعت 23:45 در ورزشگاه نیوکمپ در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری به مصاف یکدیگر رفتند. بازی رفت را بارسلونا با تک گل نیمار برده بود.
 
ترکیب اصلی
ترکیب اصلی - بارسلونا - رئال سوسیداد - کوپا دل ری
 
گزارش نیمه اول
بازی کاملا متعادل آغاز شد و دو تیم در ابتدای بازی ریسک چندانی نمی‌کنند. پس از گذشت 15 دقیقه، بارسلونا در اولین حمله جدی خود توسط دنیس سوارز به گل رسید. میهمان چند دقیقه بعد می‌توانست به گل تساوی برسد که ضربه خوزه در شرایطی نامتعادل از بالای دروازه به بیرون رفت.پرس خوب و دفاع تیمی خوب بارسلونا اجازه خلق موقعیت خطرناک به سوسیداد نمی‌دهد. بازی در این دقایق کمی پربرخورد دنبال می‌شود. بارسا هم می‌توانست روی یک کرنر کار شده توسط سوارز به گل برسد که ضربه محکم او با برخورد به مدافعان بلوکه شد. این نیمه سرد در ادامه شاهد شانس گلزنی خطرناکی به خود نبود و بارسا با همان یک گل برتری به رختکن رفت.
 
گزارش نیمه دوم
نیمه دوم با یک تغییر برای میزبان آغاز شد. الیکس ویدال به جای روبرتو به میدان آمد. بازی در نیمه دوم فوق العاده سریع دنبال شد. ابتدا سوسیداد روی اشتباه ویدال در یک ضدحمله ترکیبی زیبا توسط خوزه به یک موقعیت تک به تک دست یافت که سیلسن با واکنشی فوق العاده ضربه مهاجم میهمان را دفع کرد. بلافاصله بازیکنان بارسلونا با راه انداختن نیمار، روی سرعت بالای مهاجم برزیلی در یک ضدحمله با خطای اینیاگو مارتینز به یک ضربه پنالتی رسیدند و مسی گل دوم بارسا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. اوزه بیو پس از این گل پریتو ولا را تعویض کرد. اما چیزی نگذشت که تعویض اوزه بیو جواب داد. خوانمی خیلی سریع تاثیر خود را گذاشت و اختلاف را به حداقل رساند. اما بلافاصله بارسا پاسخ این گل را داد و با پاس مسی، سوارز سومین گل میزبان را نیز به ثمر رساند. انریکه در واکنش به این گل، راکیتیچ را به جای ماسکرانو به میدان فرستاد. ماسکرانو در گل سوسیداد اشتباه اصلی را مرتکب شده بود. بازی در این دقایق کاملا جذاب دنبال می‌شد و سوسیداد توسط ویلیان خوزه به گل دوم خود نیز دست پیدا کرد. انریکه در واکنش به این گل، نیمار را بیرون آورد و آردا توران را به میدان فرستاد. بارسا چند دقیقه بعد می‌توانست توسط مسی به گل برسد که ضربه خوب او با برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد. این بار نویبت تعویض انریکه بود تا جواب بدهد. روی یک حرکت تیمی زیبا توپ در دهانه دروازه به آردا توران رسید و او نیز نامش را فهرست گلزنان این بازی درج کرد. مدافعان میهمان که تمرکزشان رااز دست داده بودند، خیلی زود و بار دیگر روی پاس در عمق مسی و کار زیبای دنیس سوارز دروازه خود را باز شده دیدند. پس از این گل خوانمی و الیکس ویدال می‌توانستند بر تعداد گل‌های بازی بیفزایند که شوت اولی از کنار دروازه به بیرون رفت و ضربه دومی را نیز دروازه‌بان خیلی خوب مهار کرد. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها روی نداد و بارسا در مجموع با نتیجه 6-2 به نیمه نهایی کوپا دل ری راه پیدا کرد.
 
شرح گل‌های بازی
گل اول بارسلونا (دنیس سوارز، دقیقه17): روی یک حرکت انتقالی ترکیبی زیبا بود که لوییس سوارز با یک پاس خوب، دنیس سوارز را در موقعیتی تقریبا تک به تک قرار دارد و او نیز قدر این فرصت را دانست و با ضربه‌ای دقیق اولین گل بازی را به ثمر رساند.دنیس سوارز - بارسلونا - رئال سوسیداد - کوپا دل ری

گل دوم بارسلونا (لیونل مسی، دقیقه 55): پنالتی را که نیمار گرفته بود، لیونل مسی با ضربه ای دقیق به سمت چپ دروازه زد و رویی علی‌رغم تشخیص دادن جهت توپ در مهار آن ناکام ماند.

لیونل مسی - بارسلونا - رئال سوسیداد - کوپا دل ری


گل اول رئال سوسیداد (خوانمی، دقیقه 62): روی یک حرکت تمرین شده خوانمی با فرار از کمند آفساید با سیلسن تک به تک شد و این بار با عبور توپ از بالای سر دروازه‌بان، گل اول تیمش را به ثمر رساند.

گل سوم بارسلونا (لوییس سوارز، دقیقه63): بلافاصله پس از دریافت گل، روی پاس لیونل مسی لوییس سوارز با رویی تک به تک شد و با ضربه‌ای زیبا اختلاف را بار دیگر به دو گل رساند.

لوییس سوارز - بارسلونا - کوپا دل ری - رئال سوسیداد


گل دوم رئال سوسیداد (ویلیان خوزه، دقیقه 73): روی سانتر آریتز الوستوندو و البته غفلت مدافعان بارسلونا بود که ویلیان خوزه با ضربه سری زیبا و محکم، دروازه سیلسن را برای دومین بار در این بازی باز کرد.

گل چهارم بارسلونا (آردا توران، دقیقه 80): روی یک حرکت تیمی زیبا که از مسی شروع شد، پاس مسی به الیکس در سمت راست با پاس رو به جلوی این بازیکن همراه شد و آردا توران نیز راحت‌ترین کار را با بازکردن دروازه خالی انجام داد.

آردا توران - بارسلونا - رئال سوسیداد - کوپا دل ری


گل پنجم بارسلونا (دنیس سوارز، دقیقه 82): دنیس سوارز روی پاس در عمق عالی مسی با رویی تک به تک شد و با جای گذاشتن او دروازه را برای بار پنجم باز کرد.
 
آمار بازی

آمار بازی - بارسلونا - رئال سوسیداد - کوپا دل ری

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *