چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

۱۲ هزار قاضی در کشور فعالیت می کنند

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 499910
معاون قوه قضائیه با اشاره به کمبود قاضی در کشور گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر به عنوان قاضی در دستگاه قضایی فعالیت می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: کشور از سالیان دراز با مشکل کمبود قاضی روبرو بوده است به گونه ای که در سال های قبل ۲۵۰ قاضی در کشور داشتیم و خواهان افزایش قاضی به ۵۰۰ نفر بودیم.

وی افزود: هم اکنون ۱۲ هزار قاضی در کل کشور فعالیت می کنند اما همچنان خواهان افزایش ۲۴ هزار قاضی برای بهتر شدن اوضاع در رسیدگی به پروندها هستیم.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: با کاهش پرونده در کشور و خارج کردن یکسری پرونده از گردش قضایی مشکل کمبود قاضی رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه باید در هر وزارتخانه کمیسیون حل دعوای وجود داشته باشد، گفت: اختلاف وزرات خانه ها نباید به قضات ارجاع داده شود.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه تولید پرونده در کشور زیاد است، تاکید کرد: باید پرونده هایی که ماهیت قضایی ندارند از دستگاه خارج شود.

حجت الاسلام احمدی میانجی از بررسی سه هزار و ۴۵۰ پرونده طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶۰ هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفت، ۲۰ هزار پرونده نقض و در نهایت دو هزار و ۴۳۰ پرونده تایید شد.

 معاون قوه قضائیه عنوان کرد: در شورای حل اختلاف دو دسته از افراد مشغول کار هستنند یک دسته اساتید و مدیران کل و فرمانداران بازنشسته و دسته دیگر جوانانی هستند که کارهای اداری را انجام می دهند.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه با رسیدگی شورای حل اختلاف پرونده قتل طایفه ای قلعه گنج حل شد، افزود: در پرونده های دشواری از جمله قتل های عمد و طایفه ای نیز به صلح و سازش رسیده ایم که نشان دهنده جایگاه شوراهای حل اختلاف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *