دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۵
وطن امروز نوشت

کاش داعشی‌های داخلی این را هم از مادر داعش آموخته بودند!

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 499765
اوباما در زمان حکومتش سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد و حتی برای خصومت علیه ایرانیان روزهای پایانی مسؤولیتش را هم از دست نداد و لگد آخر را هم در آخرین روز کاری‌اش در کاخ سفید با تمدید «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی درباره ایران» زد.
کاش داعشی‌های داخلی این را هم از مادر داعش آموخته بودند!
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز به نقل از وطن امروز، دونالد ترامپ که انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پیام خاصی را برای جامعه آمریکایی به همراه داشت، با برگزاری مراسم تحلیفش به طور رسمی رئیس‌جمهور ایالات متحده شد و دوران اوباما هم بالاخره به پایان رسید. اوباما در زمان حکومتش سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد و حتی برای خصومت علیه ایرانیان روزهای پایانی مسؤولیتش را هم از دست نداد و لگد آخر را هم در آخرین روز کاری‌اش در کاخ سفید با تمدید «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی درباره ایران» زد.

 افزون بر این، ایجاد داعش و حمایت از اقدامات تروریستی در منطقه غرب آسیا از جمله اقدامات برجسته‌ دیگر دوران اوباما بود. یکی از مأموریت‌های اصلی که دولت اوباما برای خود تعیین کرده بود، ساقط کردن سوریه و دولت این کشور بود به طوری که اوباما و همپیمانانش برای ساقط کردن رئیس‌جمهور سوریه هزینه‌های فراوانی کردند. آنها البته 6 سال قبل که تروریست‌ها را به جان مردم سوریه انداخته بودند، با قاطعیت می‌گفتند بشار اسد بیشتر از چندماه دیگر دوام نخواهد آورد اما آنچه در واقعیت رخ داد این بود که اوباما رفت در حالی که اسد همچنان هست!

 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولت اول اوباما در کتاب خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» پیرامون ایجاد داعش در منطقه توسط آمریکا آورده است: «ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف 72 ساعت تغییر کرد. من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تأسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود دولت اسلامی (داعش) در روز 5/7/2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریع‌تر آن را به رسمیت بشناسیم». وی همچنین در جایی دیگر نیز به طور علنی از اقدامات دولت آمریکا برای ایجاد داعش در منطقه و حمایت از این گروهک تروریستی سخن گفته بود.

با این همه اما «مادر داعش» در مراسم تحلیف ترامپ درس معناداری به داعشی‌های داخلی داد و نشان داد او داعش و ترور و آشوب را فقط برای کشورهای دیگر می‌خواهد نه برای کشور خودش. وی که رقیب ترامپ در انتخابات بود و خیلی‌ها حتی تا همان شب قبل از انتخابات هم پیروزی او را قطعی دانسته بودند و در اکثر نظرسنجی‌ها او برنده انتخابات محسوب می‌شد اما باز هم در مقابل پیروزی ترامپ تعظیم و در مراسم تحلیف او شرکت کرد.

کلینتون در زمان ورود به مراسم تحلیف ترامپ، توئیت کرده بود: «من امروز اینجا هستم تا به دموکراسی ادای احترام کنم. هیچ‌وقت اعتقاد به کشورم و آینده‌اش را از دست نخواهم داد». وی با وجود آنکه در آرای عمومی حدود 2 میلیون رأی بیشتر از ترامپ کسب کرده بود، بازهم - به قول خودش- به دموکراسی احترام گذاشت. اما زمانی نه‌چندان دور و در جریان فتنه سال 88، رفقای او در ایران در واکنش به شکست در انتخابات، مسیر دیگری را پیشه کردند و به‌جای پذیرفتن قانون و تعظیم در برابر رأی مردم، انتقام از مردم را در دستور کار قرار دادند و به رأی آنها لگد زدند!

فتنه‌گران در انتخابات سال 88 وقتی با «نه» مردم روبه‌رو شدند با حمایت و تشویق همین خانم کلینتون، سعی کردند از مردم انتقام بگیرند و ضربات سهمگینی به کشور وارد کردند. 8 ماه مملکت را به آشوب کشیدند و تمام دشمنان قسم خورده مردم و انقلاب را متحد کردند تا عقده‌های چند ساله‌شان را علیه مردم ایران خالی کنند. همان‌ها بودند که برای بی‌نتیجه نماندن جنایت‌های‌شان در تهران، حتی تا واشنگتن هم رفتند و این بار درخواست تحریم ایران را از آمریکا گدایی کردند: «ما به تحریم‌های اقتصادی که فشار را بر ایران زیادتر می‌کند محتاجیم. ما می‌خواهیم اوباما بگوید که او پشتیبان دموکراسی است».

کلینتون هرچند مسؤول اصلی اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده علیه ایرانیان بوده و او هرچند به مادر داعش معروف است اما ثابت کرد تحریم و داعش و فتنه و... را فقط برای دیگران می‌خواهد نه برای آمریکا.
ای کاش آنها که چندماه قبل ذوق‌زده از نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا، پیش از موعد، پیروزی کلینتون را قطعی دانستند و آرزوی‌شان را تیتر یک روزنامه‌های‌شان کرده بودند، این را هم از معشوقه سیاسی‌شان می‌آموختند که «باید به دموکراسی احترام گذاشت». کاش داعشی‌های داخلی احترام به دموکراسی را هم از مادر داعش آموخته بودند‍!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داعشی های داخلی نفهم هستند ولی مادر داعشی ها این را فهمید که باید به رای ملت و قانون احترام بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار خوبی بود اما کسی را که خودش را به خواب زده است چگونه می توان بیدار کرد؟
دانیال
Iran, Islamic Republic of
این خانم ، ظاهرا" مادرِ داعشی های داخلی هم هست .
دانیال
Iran, Islamic Republic of
این خانم ، ظاهرا" مادرِ داعشی های داخلی هم هست .
Iran, Islamic Republic of
مرگ خوبه ولی برای همسایه همین هست گرچه این ها دین و شرف ندارن ولی عقل دارند و می دونند که با سوراخ کردن کشتی که خودشون هم سوارش هستند قبل از اینکه حریفشون غرق بشه خودشون غرق میشن سیاست آمریکا نابودی انقلاب اسلامی هست از درون با نفوذ ولی با اومدن ترامپ یک فرصت تنفسی ایجاد شده