دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

منچستر سیتی 2-2 تاتنهام

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 499020
در دیداری که هر دو تیم برد می‌خواستند، بازی با تساوی به پایان رسید.
منچستر سیتی 2-2 تاتنهام
درحالی که لیورپول در خانه شکست خورده بود و منچستر یونایتد نیز در استوک امتیاز از دست داده بود، فرصت خوبی برای سیتی و تاتنهام فراهم شده بود تا جایگاه خود در جدول را بهبود ببخشند.
این دیدار در شرایطی برگزار می‌شد که منچستر سیتی از حفظ جایگاه خود در جدول مطمئن بود. از طرف دیگر تاتنهام فرصت داشت با پیروزی در این بازی، فاصله خود با لیورپول را افزایش دهد و به چلسی نزدیک‌تر شود. درحالی که بازی در دقایق اول آرام دنبال می‌شد، این داوید سیلوا در دقیقه 20 بود که دروازه تاتنهام را با شوتی از راه دور تهدید کرد که این ضربه توسط لوریس روانه کرنر شد. در پی این کرنر، زابالتا نیز پشت محوطه تاتنهام صاحب فرصت شد که ضربه او هم با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
منچستر سیتی در نیمه اول نسبتاً آرام بازی، چند فرصت نصفه و نیمه دیگر هم داشت، اما شاگردان پپ گواردیولا موفق به باز کردن دروازه تاتنهام نشدند تا نیمه اول با تساوی بدون گل دو تیم به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم اما، این لروی سانه در دقیقه 49 بود که روی اشتباه لوریس موفق به باز کردن دروازه تاتنهام شد. پنج دقیقه بعد لوریس کلکسیون اشتباهات خود را تکمیل کرد و کوین دی بروین در موقعیتی که فرصت خطرناکی به حساب نمی‌آمد، موفق شد گل دوم را وارد دروازه تاتنهام کند.
پس از گل منچستر سیتی، تاتنهام شروع به حمله کرد و دله آلی، خیلی زود در دقیقه 58 موفق شد روی اولین موقعیت تیم لندنی، دروازه متزلزل کلودیو براوو را باز کند. 
دله آلی - کریستین اریکسن
پس از گل تاتنهام، منچستر سیتی به خوبی بازی را کنترل کرد و در دقیقه 76، فرصتی عالی در اختیار رحیم استرلینگ قرار گرفت که اختلاف را به دو گل برساند، اما ضربه این بازیکن که از فاصله‌ای نزدیک زده شد، توسط هوگو لوریس مهار شد. در این صحنه، کایل واکر، مدافع تاتنهام، به‌وضوح استرلینگ را در محوطه جریمه هل داد، اما تعادل این بازیکن بهم نخورد و داور هم اعتقادی به خطای پنالتی نداشت، موضوع که پپ گواردیولا را برآشفت.
ویکتور وانیاما - کایل واکر - رحیم استرلینگ
یک دقیقه بعد، پس از پاس‌کاری‌های زیبا و حرکت تیمی فوق‌العاده، تاتنهام در دقیقه 77 توسط سون هیونگ مین به گل رسید. اگرچه این صحنه‌ هم بحث‌برانگیز بود، چراکه هری کین، پاس گل‌دهنده تاتنهام، در موقعیت آفساید قرار داشت. درحالی که کمک داوری که در زمین سیتی قرار داشت، نتوانست حضور کین در موقعیت آفساید را تشخیص دهد، کمک داور سمت دیگر، در دقیقه 83، حضور گابریل ژسوس در موقعیت آفساید را تشخیص داد تا این بازیکن تازه‌وارد نتواند در نخستین حضور خود در منچستر سیتی، برای این تیم گلی حساس را به‌ثمر برساند.
گابریل ژسوس - سرخیو آگوئرو - کایل واکر- ویکتور وانیاما - هوگو لوریس - لروی سانه
به هر روی، در نهایت بازی با تساوی 2-2 دو تیم به پایان رسید. تا تاتنهام باتوجه به بازی فردای آرسنال، جایگاه دومی خود را در خطر ببیند و منچستر سیتی نیز اختلاف دو امتیازی خود با تیم ششم جدول، منچستر یونایتد را حفظ کند.
شرح گل‌ها
لوگوی منچستر سیتی گل اول منچستر سیتی (لروی سانه)(دقیقه 49): کوین دی بروین توپ بلندی را به سمت دروازه تاتنهام ارسال کرد و درحالی که به‌نظر می‌رسید هوگو لوریس به راحتی توپ را دفع خواهد کرد، حرکت نمایشی این دروازه‌بان برای دفع توپ با سر، مشکل‌ساز شد و سانه موفق شد با عبور دادن توپ از لوریس، دروازه خالی سیتی را باز کند.
لروی سانه - توبی آلدرویرلد
لوگوی منچستر سیتی گل دوم منچستر سیتی (کوین دی بروین)(دقیقه 53): لوریس در اشتباه مرگ‌باری دیگر، نتوانست ارسال کم‌خطر رحیم استرلینگ از سمت راست را دفع کند و توپ جلوی پای دی بروین افتاد تا گل دوم سیتی را به‌ثمر برساند.
لوگوی تاتنهام گل اول تاتنهام (دله آلی)(دقیقه 58): ارسال موج‌دار کایل واکر، ضعف مدافعان سیتی در دفع توپ و ضربه سر تمام‌کننده دله آلی، باعث شد دروازه براوو، مانند بازی قبل با  اولین ضربه به سمت دروازه حریف باز شود.
لوگوی تاتنهام گل دوم تاتنهام (سون هیونگ مین)(دقیقه 77): پس از چند پاس پیاپی و زیبا، اریکسن از سمت راست به محوطه جریمه سیتی نفوذ کرد، توپ را در اختیار هری کین قرار داد و پاس تک ضرب و زیبای کین برای سون و شوت دقیقاو، وارد گوشه دروازه منچستر سیتی شد تا بازی به تساوی کشیده شود.
سون هیونگ مین
ترکیب دو تیم و وقایع بازی 
آمار و ارقام بازی منچستر سیتی - تاتنهام
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *